Is deze zink dakgoot te kort of niet kort ?

14

Is deze zink dakgoot te kort of niet kort ?

Daksmurf
Daksmurf
#Dak · 9 jaren geleden

Goedenavond,

Ik zit met een vervelende vraag om te vragen en misschien kunt jullie mijn helpen ?

Is deze zink dakgoot tekort gemaakt of niet tekort gemaakt ?

Met vriendelijke groeten.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/32727/img20160704085207.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=ad062783b8103b61707e7f19ea97d82a

Alle reacties

0
Daksmurf
Daksmurf
0 7 Andere particulier
9 jaren geleden

Op een bestelling plaats je best zoveel mogelijk informatie om later veel discussies uit te sluiten. Reken er niet op dat de aannemer volgens de regels van goed vakmanschap zal werken.

Omschrijving van de opdracht. Eventueel tot in detail (er zijn voldoende lastenboeken op internet te vinden). In dit geval een omschreven lengte van de dakgoot  (gelijk met de uiteinden van de dakpannen), de dikte van de zink, aantal beugels enz.

Einddatum van de werken

Kostprijs van de Werken

Andere gegevens van de offerte

Hugo in theorie is dat allemaal mooi maar in praktijk is dat niet haalbaar want een offerte is altijd maar voor 90% juiste opgemaakt en die andere 10% is zoals ons klein fout "probleem" en het weer... !

En wij hebben ook offertes gehad waar maar 75% de belangrijkste dingen opstonden en die andere 25% waren zo vaag over wanneer de werken beginnen en eindigen van de werken enzovoorts,ik heb daar respect voor omdat een dakwerken kan nooit het weer voorspellen en als wij als klant toch de offerte 100% willen zien voor we het ondertekenen moet de dakwerken ook het dak vernieuwen als het regent want het staat zo in de offerte geschreven begin en einde datum werken of staat dat anders vermeld in de lastenboeken ?

0
Daksmurf
Daksmurf
0 7 Andere particulier
9 jaren geleden

Wat stond er precies op de bestelling? Als de juiste lengte  (van de gevel) is opgegeven is er weinig ruimte om te discuteren. Estetisch is het wel een flater waar het uiteinde van de  goot en de zijrand van het dak op één lijn zou moeten liggen

Hugo daar heb je voor 100% gelijke in het is een dakgoot gemaakt door... en dan spreken wij nog niet als het geregend heeft dat er regen water in de hele lengte van de dakgoot blijf in staan van 2 cm naar 1 cm richting afvoer buis !

0
Daksmurf
Daksmurf
0 7 Andere particulier
9 jaren geleden

Sjarel die dakwerken firma...die met vier personen werken zijn allemaal dakpannen leggers en loodgieters en ze wisten dat ze een klein dakgoot foutje gemaakt hebben,want de dakgoot aan de voorkant van het huis is heel goed gemaakt want daar komt de dakgoot tot aan de bolvormige gevelpan en daar blijft geen druppel regen water in de volledige dakgoot staan zoals het moet zijn.

Weetje wat ik denk sjarel waarom de dakwerker de gevelpan een beetje over laten steken hebben anders konden ze geen gevelpannen plaatsen omdat anders de dakpannen niet recht met het zadeldak loopt ?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Van plat dak naar dakterras: tips en aandachtspunten

Van plat dak naar dakterras: tips en aandachtspunten

Een plat dak is niet per se een verloren ruimte. Zo kan je het inrichten als terras. Wil je ook een dakterras? Hier zijn enkele aandachtspunten en tips!

Lees meer

Wat is een koud dak? Ontdek de risico’s en aandachtspunten

Wat is een koud dak? Ontdek de risico’s en aandachtspunten

Je plat dak langs de binnenkant isoleren? Een koud dak is goedkoper en sneller, maar brengt risico op vocht met zich mee. Ontdek de voor- en nadelen.

Lees meer

Je dak reinigen? Ga aan de slag met deze onderhoudstips per daktype

Je dak reinigen? Ga aan de slag met deze onderhoudstips per daktype

Je dak reinigen? Ontdek alles over de methodes, prijzen, tips en onderhoud. Per soort dakbedekking en type vervuiling.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag