PV panelen met geboorde warmtepomp VS Zonnecollectoren met cv kachel en gasketel
Hallo,
Wij zijn op zoek naar iemand die mij geheel onafhankelijk advies kan geven(mag tegen betaling) maar ik kom bij weinig firma's die met alle technieken hieronder ervaring hebben en zo dus een eerlijk en correct antwoord kunnen geven.
De case:
Totaalrenovatie van een hoeve met 330 m² bewoonbare oppervlakte met een gemiddelde plafondhoogte van 3 m. Vloerverwarming over de totale woning. Een relatief groot zwembad van 12 x 5 m. 2 daken in ZO richting die kunnen gebruikt worden voor het plaatsen van pv panelen of zonnecollectoren. 34 m² met een dakhelling van 37 ° (aan de kant van de technieken) en 26 m² met een helling van 22°. Woning is volledig geisolleerd en luchtventilatie type D.
Ik ben op zoek naar de interessantste manier van verwarmen op lange termijn. De aankoopprijs is voor mij iets minder belangerijk. Een kachel willen we zowiezo plaatsen voor de gezelligheid (cv kachel of gewone).
Het eerste idee was om op het 34 m² dak zonnecollectoren te leggen, op de 34 m² pv panelen, een vat van 1500 liter, cv kachel met hoog rendement (ddg of Wallterm) en een kleine gas condensatieketel als de andere niet voor handen zijn.
Nu zouden we ook kunnen gaan voor PV panelen op beide dakern en een geboorde warmtepomp.
Alle andere combinaties mogen uiteraard ook besproken worden.
Iemand die hier ervaring mee heeft of een expert kent die dit onderbouwd kan uitleggen?

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=9b7f9727e9be23eb4784324e832b5869)