Thermografische studie laten uitvoeren. Opzoek naar een erkende firma.

5

Thermografische studie laten uitvoeren. Opzoek naar een erkende firma.

ennairaM
ennairaM
#Isolatie · 9 jaren geleden

Beste we willen graag een thermische studie laten uitvoeren van onze veranda.  De veranda is slechts 4 jaar oud maar koelt zeer snel af.  Daarom zoeken wij een firma die gequalificeerd is om een thermische studie uit te voeren van de volledige veranda, Kan iemand ons zo'n erkende firma(s) aanbevelen ?

Alvast bedankt !

Alle reacties

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
9 jaren geleden

Hoe is de veranda opgebouwd ? Als dit een klassieke veranda is ( zoals ik die voor me zie ) met hoofzakelijk glas dan kan ik nu al het resultaat van de thermografie voorspellen.

Welke raamprofielen ? Welk type glas ? In het beste geval heb je glas met een k-factor van 1.0 , in combinatie met bvb PVC profielen kom je aan een U-waarde van ruw geschat pakweg 1,4. Als je weet dat geïsoleerde muren tegenwoordig een U-waarde hebben van minder dan 0,24 dan is de isolatie van je veranda 6 keer slechter ...

0
ennairaM
ennairaM
0 9 Andere particulier
9 jaren geleden

Voor alle verduidelijking hierbij de gegevens.

De veranda werd in september 2011 als leefruimte aangebouwd aan de keuken.  Er is geen deur tussen de veranda en de keuken voorzien.

De veranda koelt enorm snel af.  Als de veranda ’s avonds een temperatuur heeft van 22        °C en het is buiten vb 0°C, en we zetten de verwarming lager, dan koelt de veranda binnen de 2u af naar 15à16 °C.   Laten we de verwarming uit in de veranda en zetten we accumulator in de keuken (6000W) juist aan de opening van de keuken naar de veranda op 16°C.  Dan is het ’s morgens in de veranda dan ongeveer 11°C en de accumulator in de keuken is zo goed als leeg.

Dit lijkt ons niet normaal.

Gegevens volgens de verkoopovereenkomst (opgesteld in december 2010):

De veranda heeft een A-label (energiekwaliteitslabel voor de certificatie van woningen). 

De profielen hebben thermische onderbreking dmv. glasvezel verstrekte polyamidestrippen en samengesteld met een meer-kamer-systeem met inerte luchtspouwen. De middenruimte zit ‘vol geïsoleerd.

Het platte dak gedeelte heeft een houten roostering waarom een OSB plaat (18mm) geplaatst is. Hierboven is een dampscherm gekleefd (luchtdicht en waterdicht) daarboven isolatie (8 cm PU) en een gewapende EPDM rubbermat type.  (U-waarde 0.3).

De dak beglazing heeft
dikte  30 mm, U waarde 1.1 W/m2.K

De gevelbeglazing heeft super isolerend gelaagd veiligheidsglas voorzien van een isolerende afstand houder ‘warm Edge’.
Dikte 31 mm, U-waarde 1.0  W/m2.K

0
ennairaM
ennairaM
0 9 Andere particulier
9 jaren geleden

Het al enkele weken geleden, dat we deze vraag stelden: Wij zoeken een firma die gequalificeerd is om een thermische studie uit te voeren van de volledige veranda, Kan iemand ons zo'n erkende firma(s) aanbevelen ?  Mogelijk moeten we deze vraag in een andere domein van deze site stellen ?

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Als je een firma wil : BCB Bouw , vragen naar Bruno Bailleuil. 

Als je dan toch dergelijke test wil doen zorg er dan op zijn minst voor dat de omstandigheden ideaal zijn. In een koude periode zodat er voldoende warmteverschil is tussen binnen en buiten. Er mag ook geen zon zijn of je krijgt een vertekend beeld doordat de ramen en profiel opwarmen door de zon.

En op het einde zal het resultaat zijn dat je veel warmteverlies hebt via je ramen en dak.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?

Lees meer

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag