Loskomende toplaag herstellen? of alles er af?
Hallo, beste experts...Ik heb een vraag!
Ik ben de syndicus van een klein appartementengebouwtje gebouwd rond 1950. Het stucwerk in de inkom en het trappenhuis vertoont grote problemen, en ik wil dit laten herstellen.
Het lijkt er op dat een dunne toplaag van ongeveer 2 of 3 millimeter dik loskomt van de kalklaag er onder. Deze loskomende laag bestaat uit een dunne laag kalk en een paar lagen lelijke structuurverf.
Op een aantal plaatsen zijn er grote gaten, maar op de meeste plaatsen is de toplaag intact- maar als je er op klopt hoor je dat er lucht onder zit.
De onderliggende laag is droog en zacht en intact; ik kan niet zien hoe dik deze laag is, of wat er onder zit. Maar ik ga er van uit dat er beton onder zit.
Mijn vraag is nu, is het nodig om alles te verwijderen tot op het beton, of volstaat het om de losse toplaag te verwijderen en een dunne nieuwe laag stuc te plaatsen? Zijn er andere mogelijkheden, zoals het plaatsen van gyproc or andere afwerkplaten? Ik vrees nogal voor de rommel en de kosten!
Al vast dank voor jullie tijd! Ik heb foto's, maar het lukt niet om deze bij te voegen.