Waterschade tapgat plat dak
Bij werkzaamheden net voor het bouwverlof, vervangen roofing plat dak werd ook het tapgat vervangen. Bij mijn eigen thuiskomst uit verlof stel ik vast dat alles nat is en het water uit de muur spuit. Blijkt dat de regenpijp volstaat en aan de "naad" tussen regenpijp en tapgat lekt (het water blijft tot daar staan, als we er water bijgieten, loopt het elke keer door de muur weg). Het "nieuwe" tapgat geplaatst begin juli is een stuk plastieken buis (ik hoorde van beneden dat ze heel hard aan het kloppen waren, dacht dat dit normaal was). We hebben de kunnen doorspuiten en in de buis zaten gruis en stukjes baksteen, dus door de werken is de buis verstopt geraakt.
Mijn concrete vraag is nu of het normaal is dat het vorige loden tapgat vervangen is door een plastieken stuk ? Moet dit normaal geen rubberen tapgat zijn? Ik zit met serieuse waterschade nu, na het legggen van het "nieuwe" dak! Ik heb de aannemer ondertussen gebeld en gemaild, is op verlof tot morgen, er is een vertegenwoordiger langs gekomen verleden week en ze zouden mij bellen..
Dank voor een antwoord,
marie emmy

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=f7c7c8bb314c94bd39d7b44247236761)