Passief nieuwbouwwoning volgens EPB E30 gekocht, na verlijden van de akte ander EPB E39

14

Passief nieuwbouwwoning volgens EPB E30 gekocht, na verlijden van de akte ander EPB E39

Arno01
Arno01
#Ontwerp · 9 jaren geleden
Ik heb een passief nieuwbouwwoning volgens EPB E30 gekocht, na verlijden van de akte blijk het bestaande EPB niet juist en wordt vervangen door een nieuwe EPB E39. Mijn vrouw en ik zijn dus bedrogen door een grote bouwfirma. Wat nu?

Alle reacties

0
Arno01
Arno01
0 6 Andere particulier
9 jaren geleden

Inkort:

Op de website van de bouwfirma E30 (heden staan nog 2 gelijkwaardige passieve rijwoning te koop E30, in dezelfde rij van mij)

Voor het tekenen van de compromis kreeg ik een EPB met E30

In de compromis en de definitieve akte staat, dat de EPB reeds is aangevraagd maw geen vuiltje aan de lucht.

Ik zal in het weekend  de firma een brief van ingebrekestelling aangetekend sturen en proberen een middellijke schikking te krijgen.

Je hebt mij enorm geholpen en nu weet ik hoe de brief moet worden opgesteld. Volgende item komen hier aan bod:

Website E30 (huidig en verleden, ik heb nog een printscreen), verkoopster gaf een niet juiste EPB, werfleider gaf een niet juiste EPB, datum compromis en aanvraag nieuwe EPB niet correct

Het voorvermelde items worden in ambtenaren taal in de brief verwerkt. 

Ik zal iets laten weten hoe het verder verloopt. 

Alvast  bedankt, om mij een andere kijk op deze zaak te geven. Alleen kijk je met een paardebril. 

0
Arno01
Arno01
0 6 Andere particulier
9 jaren geleden

Ik zal de firma een brief schrijven.

Je hebt mij heel goed geholpen 

Item aanhalen

In de akte staat dat het EPB reeds  is aangevraagd. Het verschil in data aantonen.  Momenteel staat op de website een identiek huis met E30 en K 16.

Ik heb nog een screenshot van EPC van de website van de firma

Ik zal de twee personen vermelden van wie ik het misrekende EPB heb gekregen, ea...

Dit alles verwerken in een brief en onze bedroge heid meedelen. 

Ik zal dit alles verwerken in een brief en verzenden naar de firma.

Ik zal geen gerechtelijke procedure starten.

Alles wat ik kan krijgen is ok.

Ik ben Stef en dit forum heel dankbaar voor de discussie,  hierdoor ben ik tot andere inzichten gekomen.

Ik zal het verder verloop meedelen.

0
kristina elsen architect
kristina elsen architect
3 29 Architect
9 jaren geleden

kan niet

EPB verplicht een startverklaring met advies van de verslaggever

De definitieve berekening wordt opgemaakt met de as-builtgegevens die hij ter beschikking krijgt van de bouwheer. Indien hij niet over de juiste technische fiches beschikt gebruikt hij de waardes bij ontstentenis die een veel hoger E_peil geven.

Wat belangrijk is voor de bewoner is de k-waarde isolatiewaarde huis. Je kan een E-peil merkelijk doen zakken door bijvoorbeeld luchtdichtheidsmeting, vernieuwde energiesystemen zoals zonnepanelen enz.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag