3

Verwarming gedeeltelijk afkoppelen

Kentaric
Kentaric
#Verwarming & koeling · 9 jaren geleden

Wij zijn onze verwarming op de eerste verdieping aan het vernieuwen. Nu heb ik deze week de twee leidingen van 3/4" die naar boven liepen afgestopt, zodat ik kan slijpen zonder vrees voor water. Maar als ik nu de verwarming aanzet worden mijn radiatoren beneden ook niet meer warm. Kan het zijn dat ik de leidingen niet moet afstoppen maar doorverbinden?

Alle reacties

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
9 jaren geleden

Dit kan ....

afhankelijk hoe je installatie is opgebouwd. Een aparte kring voor boven en beneden ? Radiatoren op een ringleiding of apart gevoed vanuit een collector ?

ALS die 2 leidingen een vertrek en een retourleiding zijn DAN moet je ze inderdaad verbinden.

0
Alaerts guido
Alaerts guido
29 162 Andere professioneel
9 jaren geleden

Volg van af de ketel het vertrek en terugloop, deze lopen parallel naast elkaar en takken enkel af voor de radiatoren. Als u de buizen door verbind loop u het risico dat de radiatoren ook niet werken omdat de weerstand te klein is tenzij u een kraan er inbouwt.  Maar golg de buizen en laat uw gezond verstand u lijden.

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zo kies je de beste houtpellets voor jouw pelletkachel volgens een expert

Zo kies je de beste houtpellets voor jouw pelletkachel volgens een expert

Ontdek welke houtpellets het beste zijn voor jouw pelletkachel en waar je op moet letten bij aankoop, volgens Stûv-expert Merckx.

Lees meer

Mag je vloerverwarming en laminaat combineren? Aandachtspunten en plaatsingstips

Mag je vloerverwarming en laminaat combineren? Aandachtspunten en plaatsingstips

Kan je vloerverwarming combineren met laminaat? Zijn er aandachtspunten voor de plaatsing en temperatuur? Deze tips helpen je op weg.

Lees meer

De warmtepomp van morgen werkt op de lucht die we uitademen (en uitstoten)

De warmtepomp van morgen werkt op de lucht die we uitademen (en uitstoten)

Ontdek waarom de warmtepomp op COâ‚‚ de toekomst is. Expert Thijs Van den Brande van Daikin legt uit hoe ze werken aan de warmtepomp van morgen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag