Vragen ivm verbouwing
Beste, in onze woning hebben we een verandadak met kunststof platen, het spreekt voor zich dat dit niet goed isoleert, bovendien is de aansluiting met de deur achteraan slecht gedaan waardoor er daar een kier zit die wind en kou en vuil binnenbrengt. We hebben diverse offertes binnengekregen waarvan één offerte ons aanspreekt maar ik me enkele zaken afvraag. Punt 1: voor het afdak zelf dat met EPDM zou worden belegd en met PUR zou worden geïsolleerd vraagt men € 7000 het gaat over ca. 17,5 m2 is deze prijs realistisch (Let op, er komt wel wat beplijstering en gyproc plaatsen bij kijken? Wat me opvalt is dat met de lichtkoepel die erbij komt en de alu deur achteraan er nog eens € 6000 bijkomt, vooral van die Alu deur verschiet ik > € 4000 geleverd en geplaatst welliswaar met bovenlicht, kan dit goedkoper en hoe? Lichtkoepel > € 2000 (Totaal voor dit afdakje zou dus als > € 13 000 zijn. Los van de realistische prijzen vraag ik mij ook af of er geen deftig altenatief is voor PUR, ik weet het PUR gaat snel en is uistekende isolatie maar de horrorverhalen over PUR naar gezondheid toe, geur en uitzetting zetten me aan het denken. Op een andere offerte spreken ze over iso (geen flauw idee of ze daar gewoon isomo meebedoelen, )