3

Richtprijs vernieuwen badkamer

Doubter
Doubter
#Badkamer · 9 jaren geleden

Beste, 

Wat is de gemiddelde prijs voor een totale renovatie van een badkamer.
Momenteel komen wij uit op een prijs van € 19 000 waarbij wel alle leidingen worden vernieuwd en alles opnieuw betegeld. (dus + cementeren, + chape,  + kerdidoek etc... Dit lijkt mij een heel dure prijs maar misschien zie ik dat verkeerd. Het badkamersanitair zelf kost ons wel € 8000 we werden wel min of meer gedwongen om naar één bepaalde winkel te gaan en daar heb ik ook wel wat moeite mee. Leidingen moeten vernieuwd worden omdat ze in het cement liggen (vorige verbouwer oud huis...) en dit de leidingen zou aanwreten, zou natuurlijk zonde zijn de nieuwe vloer opnieuw te moeten openbreken. Iemand tips ?

Alle reacties

0
Doubter
Doubter
0 6 Verbouwer
9 jaren geleden

Misschien ook nog belangrijk om te vermelden, de afmeting van de badkamer is ca. 2,40 x 2,20 m. hoogte 2,40m

0
Alaerts guido
Alaerts guido
29 162 Andere professioneel
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik Raad U aan 3 a 4 verschille aannemers( offertes) te contacteren en dan ook naar refferenties te vraagen. Verhalen van, ik ben meer dan 20 jaar bezig en ik ben de beste. Ga hiemee voorzichtig om, als ook voor de goedkope die alles doen en snel. Reken voor een volledige badkamer aan werk (alnaar gelang wat er moet gebeuren)iets meer dan een week werk met 2 personen 120 uur aan 45 per uur 5400 dan de 8000 van uw toestellen 13.400 tegels,lijm, kerdie en leiding materiaal, en mischien nog isolatie voor 5600. Ik denk dat u een corecte prijs heeft gekregen. U moet ook rekening houden met na zorg (garantie). Ik kan niet oordelen over wat ik niet zie dus deze raming is puur uit ervaring en  op gevoel.

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Infraroodspiegel in je badkamer: van werking tot prijs

Infraroodspiegel in je badkamer: van werking tot prijs

Een infraroodspiegel in je badkamer kan praktisch zijn. We lijsten de voordelen, werking, verschillende soorten en prijzen voor je op.

Lees meer

Een dressing en badkamer in je slaapkamer? Hou rekening met deze 7 aandachtspunten

Een dressing en badkamer in je slaapkamer? Hou rekening met deze 7 aandachtspunten

Slaapkamer, badkamer en dressing worden steeds meer in dezelfde ruimte ondergebracht. Maar deze combinatie is niet zo vanzelfsprekend.

Lees meer

De juiste douche voor je badkamer: tips voor plaatsing en onderhoud

De juiste douche voor je badkamer: tips voor plaatsing en onderhoud

Van douchecabine tot inloopdouche: vind de douche die bij jouw badkamer past. Ga aan de slag met onze plaatsings- en onderhoudstips.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag