4

Medeeigendom

klein beschrijf
klein beschrijf
#Ontwerp · 9 jaren geleden

kan mijn dochter een stuk grond kopen waarop ze samen met haar broer en zus een huis kan bouwen waarvan ze alle drie eigenaar worden??? Misschien dan niet voor hetzelfde aandeel maar toch samen eigenaar??

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3477 Andere particulier
9 jaren geleden

Dat kan doch wat niet kan zonder verkavelingsvergunning is het bouwen van een driewoonst op een grond voor een eenwoonst.  

0
klein beschrijf
klein beschrijf
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

hoe moet die eigendom dan verkregen worden want men vertelt me dat dit geen echte eigendom zal zijn voor de andere twee maar enkel recht van opstal voor 50 jaar.

0
Kris M
Kris M
594 3477 Andere particulier
9 jaren geleden

Wie is "men".  Van "men" horen zeggen mist m'n veel.  Een recht van opstal verleent de opstalhouder het recht om de grond van een ander gedurende 50 jaar te gebruiken (mits een opstalvergoeding (canon)).  

Als je plannen ernstig zijn ga dan eens langs bij een notaris.  Hij zal je bevestigen dat je probleemloos met 2 of 3 een onroerend goed kan kopen.  Vraag ook hoe het zit met akte- en registratiekosten als één persoon andere wil uitkopen zodat je correct geïnformeerd weet waaraan je begint.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Door zelf te bouwen aan je huis, kan je meer realiseren met hetzelfde budget. Voor je enthousiast begint, hou je best rekening met deze tips!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag