Comfort Ramen Gent
Iemand ervaring met Comfort Ramen BVBA uit Gent?
Groeten,
Gert
Dit topic is afgesloten door de moderator. Je kan dus geen reacties meer plaatsen.
Comfort Ramen Gent
Iemand ervaring met Comfort Ramen BVBA uit Gent?
Groeten,
Gert
Beste Laurens,
Ondanks een uitvoerige beschrijving van onze ervaring zie ik geen reactie van u?
Mvg
kristof de bruyn
Geachte, ook wij hadden het genoegen te mogen kennismaken met comfort ramen, althans dat dachten we. De website oogt perfect. Klantcontacten verlopen vlot, nog vlotter wanneer het over afspraken voor voorschotbetaling gaat. Tot de plaatsingsdatum. Niemand gezien, geen telefoon, geen reactie op sms of op email. Uiteindelijk tientallen keren gebeld (53keer) zonder antwoord. Ofwel drukte er iemand af oftewel onmiddellijk antwoordapparaat. Dan maar beginnen dreigen om klacht neer te leggen en wonder bij wonder antwoord! Er was iets tussengekomen op een andere werf. Dat is natuurlijk altijd mogelijk maar dan is het een kleine moeite om de klant hiervan op de hoogte te brengen. Wij waren absoluut in de overtuiging dat we opgelicht waren. Een verdere kijk op enkele websites van de overheid en dan kom je erachter wie de zaakvoerder is. Dus blijven dreigen en bellen. Uiteindelijk 2 dagen later plaatsing gehad. Als we het plaatsing kunnen noemen. De plaatsing is pas gestart rond 14H30 en gedaan rond 20h 's avonds. Het was februari dus niet echt mogelijk om alles goed te controleren. Ook communicatie in frans of nederlands met de plaatser was onmogelijk. Als gevolg, beschadiging venstertablet, hengsels allen scheef en een diepe kras van breekmes in het frame. Ik heb dit alles doorgegeven en het voorstel was om een maand later alles aan te passen....of dat ze zeer gewillig de laatste factuur van 10%lieten vallen. Aangezien het maar 2 ramen betrof was dit voor hun een peulschil. Sindsdien heb ik van hen geen nieuws meer. Iets of wat beroepsernstig persoon zou hier nog een beetje moeite voor doen. Ze gingen zelfs de herstelling uitvoeren zonder te weten wat nu precies de schade was? Kortom, klantencontact zeer fijn, tot je het contract moet tekenen, dan stopt het....verschrikkelijke ervaring was dit. Zeker omdat er op de benedenverdieping ook nog een boel ramen gedaan moet worden hadden we gehoopt op een fijne samenwerking, het is eerder een helletocht geworden.
Kristof de bruyn
Mechelen
Geachte heer De Bruyn,
Uw klacht heb ik intern laten uitzoeken. Zoals u aangeeft klopt het dat uw plaatsing later dan gepland is uitgevoerd.
En, ook dat wij van u foto's hebben mogen ontvangen betreffende een kras op een van de ramen.
Echter, op dat moment hebben wij u per email aangeboden om of het raam te vervangen of u een korting van 10% te geven. Dit hebben wij op 15/02/2017 aan u gecommuniceerd. Vervolgens heeft u op 17/02/2017 telefonisch contact gehad met ons kantoor waarbij u aangaf de 10% korting te kiezen. Wij hebben toen de eind-factuur laten vervallen. Vervolgens is er tot gisteren geen contact meer geweest.
Ik begrijp uw vraag dus niet geheel. Mocht u willen dan kunnen wij u nog steeds aanbieden het beschadigde raam te vervangen. Natuurlijk zou dan de 10% korting wel weer komen te vervallen. U kunt ons hierover per email of telefonisch contacteren.
Met vriendelijke groet,
Laurens van Damme (Comfort Ramen BVBA te Gent)
Kijk eens aan, zo mooi uitgelegd... toch raar dat jullie kiezen om klanten via een internetforum te contacteren en dat andere vragen genegeerd worden... Dus Kristof, sorry ik bedoel Laurens, hoe zit dat nu met die foto's van Gert L? En waar is Sjoerd plots naartoe?
Laurens,
Ik denk dat u niet volledig op de hoogte bent. Er is een diepe kras aan de buitenkant van het raam. Er is een diepe kras in een venstertablet. En alle vier hengsels staan scheef. 10% korting die jullie geven is dan een lacher. U bent steeds vrij om eens te komen kijken. Maar om er terug aan te laten prutsen, neen dank u.
Begin van dit jaar 7 ramen en een voordeur laten plaatsen door Comfort Ramen. Dag en uur van de plaatsing werd nageleefd en op 1 dag werd alles geplaatst. De afwerking is zo'n 3 Ã 4 weken later gebeurd. De werkmannen werkten snel en correct en bij het minste probleem dat ze tegenkwamen (in een huis van 100 jaar oud is dat niet abnormaal) werden we daarover steeds aangesproken en werden mogelijke oplossingen besproken. Fouten die we opmerkten (o.a. vliegenraam vergeten; lint rolluik foutief geplaatst; 1 raam was foutief opgemeten) werden achteraf allemaal opgelost. Kort gezegd, je krijgt de kwaliteit waar je voor betaalt. Een Dacia is tenslotte geen Bentley. Waarmee ik geen afbreuk wil doen aan de kwaliteit van de ramen/deur of het geleverde werk. Er zijn firma's genoeg waar je tot 2 Ã 3 maal meer kan betalen en dan krijg je waarschijnlijk ook iets van een nog hogere kwaliteit (daar ga ik toch van uit).
Jean, heeft u foto's van het geleverde werk?
Ik heb onlangs 3 ramen laten vervangen en ben hier tevreden over. De prijs was beduidend minder dan bij andere firma's maar toch vind ik dat het goede kwaliteit is geplaatst door een vriendelijk en betrouwbaar team. Zal in de toekomst zeker nog met deze firma samen werken
Jaja Janneman, en gij hebt daar zeker ook een paar fotokes van?
Dat klopt die staan op de site
Beste Art,
Deze post is reeds 5 maanden oud. In deze periode hebben wij als bedrijf gemiddeld 15-20 plaatsingen per maand uitgevoerd. 
Zoals u kunt zien is er een klant die ook duidelijk zijn ongenoegen uit. Dhr. Kristof de Bruyn die hierboven staat vermeld. Ook met deze klant zouden wij graag nog tot een oplossing komen. Echter, dat is iets wat wij liever buiten het forum om oplossen. Zoals u bij Dhr. De Bruyn kunt zien is het geen vorm van oplichting, wij hebben elementen geleverd en geplaatst. Er is echter wel duidelijk achteraf een verschil van mening ontstaan.
Afgelopen week hebben wij onze bestaande klanten gevraagd om een bericht hier op Livios te plaatsen. Reeds 2 klanten hebben dit gedaan. Zoals u ook kunt zien zijn levert dit een eerlijk beeld op. De post van Dhr. Jean S. geeft ook duidelijk aan dat er bij ons ook dingen mis gaan.
Over het algemeen hebben wij dus over de laatste 5 maanden onze klanten redelijk tot goed af kunnen sluiten. Iets wat niet altijd gemakkelijk is in de ramen en deuren branche. Wanneer u uw auto naar de garage brengt vervangen ze een standaard onderdeel voor eenzelfde onderdeel, hierna werkt uw auto weer naar behoren. Bij bijv. het vervangen van bestaande ramen en deuren dienen wij in te meten zonder dat wij precies weten wat er zal gebeuren als we later uit gaan breken, bij de bestelling en de productie kan iets mis gaan, bij het plaatsen kan iets mis gaan. En, ook al proberen wij (inschattings) fouten zoveel mogelijk te voorkomen, ook wij maken fouten.
Is het mogelijk voor u om uzelf kenbaar te maken bij de redactie van Livios? Misschien tesamen met Dhr. Gert L. die ook een bericht hier heeft geschreven. Om aan Livios uit te leggen waarom u hier eigenlijk aan het posten bent. Dit omdat u, zover wij weten, geen oude of bestaande klant van ons bent.
Samengevat. Een 5 maanden oude post, slechts 1 negatieve reactie. Ook op andere internetforums, geen incidenten. Het lijkt er dus op dat wij als bedrijf onze werken naar behoren uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
Laurens van Damme (Comfort Ramen BVBA te Gent)

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren
Ramen en deuren? Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan van erkende vakmensen bij jou in de buurt.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Je woning energiezuinig maken en je wooncomfort verhogen met driedubbel glas in je ramen? Ontdek meer over de voor- en nadelen, de prijs en premies.
Lees meer
Benieuwd welk type raamprofiel het makkelijkst te onderhouden is? We zetten de onderhoudsvereisten van pvc, hout en aluminium voor je op een rij.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen