Mijn tuinhuis (afm: 4mx3mx2.20m) heeft als constuctie het volgende: skelet in houten balkjes van 50mmx60mm tussenin versterkt met houten balkjes op 2 plaatsen. Staat dus stevig vast. de buitenkant is als volgt bekleeedt: dampdoorlaten scherm op de buitenkant van het skelet. op het dampscherm latje aangebracht van 10mm dienende als luchtspouw, daarop PADOUK planchetten met inox vast geniet. (nieten van 40mm)
De binnenkant wil ik tussen de houten balkjes opvullen met isolatie ( rotswol of vaste platen)
Daarop wil ik gyproc plaaten aanbrengen van 12mm.
Kan ik problemen krijgen door condensatie tussen isolatie en dampscherm of tussen dampscherm en planchetten ondanks de 10mm luchtspouw?
Dank u bijvoorbaat.
Beste Marc, het is een beetje verwarrend dat je het in twee verschillende topics over hetzelfde hebt. Dit topic heeft als titel "isolatie tuinhuis", het andere noemt " isoleren tuinhuis" Ik merk bovendien dat je de beschrijving in de twee gevallen verschillend doet.
Hier heb je het soms over een dampdoorlatend scherm, maar tegelijk ook over een dampscherm, en het gaat elke keer over dezelfde folie aan de buitenkant van het skelet. Laat duidelijk zijn dat aan de buitenkant geen dampscherm hoort maar wel een dampdoorlatend scherm.
In dit topic vermeld je enkel een binnenafwerking met gyproc, in het andere topic vermeld je als binnenafwerking een dampscherm met daarop gyproc. Dat eerste is fout , het laatste is goed.
Ik stel voor om voor verdere vragen of commentaren enkel nog dit topic te gebruiken.