Na-Isoleren van reeds geïsoleerde spouw.

5

Na-Isoleren van reeds geïsoleerde spouw.

Fenaj
Fenaj
#Isolatie · 9 jaren geleden

Onze spouwmuur werd indertijd slecht geïsoleerd. bvb. de 1ste 50cm vanop de grond(spatrand), betsaat de buitenmuur uit boerkes met daarop arduin, daarboven begint de echte gevelsteen. Echter door een fout van de metser was er niet genoeg plaats om tussen de boerkes en binnenmuur isolatie(DOW wallmate van 4cm) te plaatsen. Dus zijn die 1ste 50cm vanop de grond rondom rond niet geïsoleerd. Kunnen wij onze gevel nog na-isoleren en wat is dan het beste materiaal, ik dacht aan PUR?

Alle reacties

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
8 jaren geleden

.

0
Caroline - Energieteam
Caroline - Energieteam
1 5 Andere professioneel
8 jaren geleden

Hallo Fenaj,

Er geldt een minimum van 5 cm om een spouw te kunnen na-isoleren. Het lijkt er duidelijk op dat die ruimte er niet is. Dat minimum is vereist om volgens de regels van de kunst te kunnen werken. Daardoor zullen aannemers niet geneigd zijn om alsnog isolatie in de spouwmuur in te spuiten.

Het alternatief bestaat erin om de muren aan de buitenkant te isoleren (indien mogelijk en ethisch haalbaar) of anders aan de binnenkant van de muren. Die laatste techniek is intussen verfijnd en aanvaard, maar vereist wel een uiterste zorg. Vanaf januari 2017 zal hiervoor trouwens een premie worden toegekend voor zover wordt gewerkt met een architect die toeziet op de werken, of met een aannemer die hiertoe is opgeleid.

Meer informatie vind je via volgende link:

Mvg,

Caroline (Test-Aankoop Energie)

0
Geert W
Geert W
0 1 Verbouwer
8 jaren geleden

Beste

Wij zijn heel tevreden van spouwmuurisolatie met PUR. Deze werd ingespoten. In 1 dag afgewerkt door Isotrie (meer info op www.isotrie.com ) We merken goed het verschil bij onze stookkosten, ons huis (buitenmuren) is ook veel warmer.

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
8 jaren geleden

.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Tot maar liefst een derde van de warmte in je woning gaat verloren via je dak. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in (extra) dakisolatie.

Lees meer

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Je energieverbruik verlagen doe je met muurisolatie. Ontdek meer over de materialen, voor- en nadelen van binnen- en buitenmuurisolatie en de prijs.

Lees meer

Je huis isoleren van boven tot onder: ga aan de slag met deze klussen

Je huis isoleren van boven tot onder: ga aan de slag met deze klussen

Door je huis te isoleren, verlaag je je factuur en verhoog je je comfort. Deze stappenplannen beschrijven hoe je zelf je dak, vloer en ramen isoleert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag