Heeft er iemand ervaring met het zelf injecteren van vochtige muren?

4

Heeft er iemand ervaring met het zelf injecteren van vochtige muren?

Catlover
Catlover
#Muren · 9 jaren geleden

Een zestal jaren geleden liet ik mijn muren injecteren door de firma Dromursec. Ze zijn nog steeds even nat... Ik heb nu prijsoffertes gevraagd bij firma's maar schrik van de hoge prijzen. Mijn klusjesman zegt dat hij dit zelf kan doen, dat het niet moeilijk is en dat het me veel minder zal kosten. Kan er iemand mij een methode en/of een product aanraden? Mijn huis dateert van 1933 en heeft geen waterkerende laag. Het product dat Dromursec gebruikt heeft "zou verdwenen zijn in de zavel" vertelde een vertegenwoordiger mij. Indien jullie vinden dat doe-het-zelf geen optie is (wegens geen garantie), welke firma raden jullie me dan aan? Ik woon in Oost-Vlaanderen.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3475 Andere particulier
9 jaren geleden

De beste methode is nog altijd onderkappen om een vochtkering te plaatsen.  Da s met zekerheid goed tenzij het water van boven komt (doorslaand regenwater op muur zonder spouw, grond rondom het huis te hoog tegen de muur opgehoogd, spouw die vol cementafval zit, muur de niet enkel onderaan vochtig is, ...)

Is het gemeten vocht of enkel uitbloeiende kristallen?  In dat laatste moet er herbezet worden na plaatsing van speciale matten op de afgekapte muren.

0
Catlover
Catlover
0 1 Verbouwer
9 jaren geleden

Beste Kris M,

Hartelijk dank voor uw reactie!

Ik ben er me van bewust dat onderkappen véél beter is dan injecteren. Het probleem is dat mijn huisje een rijwoning is; de gemeenschappelijke muren kunnen dus niet onderkapt worden, injecties zijn daar m.i. de enige oplossing. Kent u betrouwbare firma's in Oost-Vlaanderen die zowel onderkappen als injecteren?

Nog een vraagje aangaande onderkappen : brengt men dan de stabiliteit van zijn gebouw niet in gevaar? Men hoort zo vaak over instortende gebouwen, ik vind het riskant klinken, dat onderkappen!

Alvast bedankt voor een spoedig antwoord!

Met vriendelijke groeten,

Catlover

0
Dejsi
Dejsi
20 138 Andere professioneel
9 jaren geleden

Een zestal jaren geleden liet ik mijn muren injecteren door de firma Dromursec. Ze zijn nog steeds even nat... Ik heb nu prijsoffertes gevraagd bij firma's maar schrik van de hoge prijzen. Mijn klusjesman zegt dat hij dit zelf kan doen, dat het niet moeilijk is en dat het me veel minder zal kosten. Kan er iemand mij een methode en/of een product aanraden? Mijn huis dateert van 1933 en heeft geen waterkerende laag. Het product dat Dromursec gebruikt heeft "zou verdwenen zijn in de zavel" vertelde een vertegenwoordiger mij. Indien jullie vinden dat doe-het-zelf geen optie is (wegens geen garantie), welke firma raden jullie me dan aan? Ik woon in Oost-Vlaanderen.

Beste,

Als een injectie goe uitgevoerd is dan "verdwijnt" dit product niet. Als de zuigende materialen verzadigd zijn zullen deze op lange (afh van de kwaliteit van het product zelfs levenslange) termijn geen vocht meer optrekken. Wellicht is de injectie dan ook verkeerd uitgevoerd in uw geval, een product om te injecteren werkt immers altijd, indien op de juiste manier uitgevoerd. He ontbreekt me echter aan informatie mbt de zoutbehandeling. U spreekt over een woning zonder waterkering die reeds 80 jaar vocht kon zuigen, ik ben ervan overtuigd dat uw muren vol met hygroscopische zouten moeten zitten die de muren vochtig houden, ondanks een goede injectie.

Laat u informeren door een professional die een totaaloplossing aanbiedt. Enkel injecteren heeft, zeker in oude gebouwen, weinig nut. Voor een onderkapping van een rijtjeswoning zal u moeten overeenkomen met de buren. Alle nutsleidingen en afwerking moet uit de onderste 30 cm worden verwijderd aan beide zijden. Vraag is of dit realistsch is met 2 buren..

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vocht in je muren? Zo herken, behandel en voorkom je het eenvoudig

Vocht in je muren? Zo herken, behandel en voorkom je het eenvoudig

Ontdek hoe je vocht in muren herkent, de oorzaken aanpakt en met effectieve oplossingen vochtschade in huis voorkomt.

Lees meer

Zandstralen kan je gevel doen stralen als nieuw: “Je moet wel zeker zijn van het materiaal”

Zandstralen kan je gevel doen stralen als nieuw: “Je moet wel zeker zijn van het materiaal”

Gevel zandstralen? Ontdek alles over kosten, voordelen, risico’s en technieken. Laat je gevel stralen als nieuw.

Lees meer

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Ontdek de voordelen, prijs en handige tips om zelf je gevel een rustieke en authentieke uitstraling te geven.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag