Staat inderdaad in de handleiding, m.i. echter hoogst onwaarschijnlijk dat dit de directe oorzaak is geweest van het verbranden van die motor. Een motor verbrandt door de interne warmteonwikkeling (I²r) maw als opgenomen stroomsterkte te hoog is.
Het is inderdaad zo dat het vermogen (iets) lager ligt vanwege deze spanningsval, slip stijgt dan en stroomsterkte dus ook. Een kwaliteitsproduct zou hier een zeker marge moeten hebben. Als dit inderdaad zo is betekent dit ook dat je constant tegen de limieten van die motor zit en dan is ook een korte kabel geen oplossing. Oorzaak kan echter ook een defecte condensator zijn, of windingsluiting in de motor of gewoon de kwaliteit van de motor zelf.
Dit is ook de reden van die thermische beveiliging. Als je die op nominale stroom instelt, niet uitvalt en de motor toch schade oploopt mag je jezelf al vragen beginnen stellen bij de kwaliteit van dit product. Als die wel constant uitvalt betekent dit dat je steeds op het maximum vermogen van de motor draait.
Wat de polariteit betreft, wisselspanning heeft geen polariteit, wel fase en nul, maar ook dat is op veel locaties in Belgie een rekbaar begrip vanwege 3x230V netten. Het enige toestel wat mij bekend is en de nul en fase correct moeten worden aangesloten is de ontsteking van bepaalde branders, vooral gas. Dit is vanwege de vlambewaking en daaarom ook een heel specifiek geval. Iig kan dit nooit of te nimmer schade aan de motor veroorzaken.