Ik heb dat ook gelezen. De klachten situeren zich hoofdzakelijk rond allergieën tgv gassen die vrijkomen na het inspuiten. Eenmaal verhard en de gassen verdwenen zijn is er geen enkel probleem. Als je nadien chappe en vloer op de PUR isolatie legt zal de impact nog kleiner zijn. Trouwens de PUR en PIR isolatieplaten zijn op dezelfde wijze gefabriceerd.
Mijn woonst is in 2012 gebouwd en met PUR isolatie op de vloerplaat gespoten. Mijn kinderen die super allergisch zijn voor alles en nog wat (katten, konijnenhaar in de woning is al voldoende, spuitbussen, stof) hebben nog niets ondervonden.
Je moet altijd opletten met geruchten op internet. Er is altijd her en der wel een groene rakker die tegen al dat kunstmatig gedoe is en u liever ziet isoleren met "milieuvriendelijke" stoffen zoals isolatie van versleten kledij, hooi. En hun adviezen moet je heel kritisch in overweging nemen.
Indien u die richting wenst uit te gaan wens ik u veel succes, u zal het nodig hebben.
Je moet inderdaad altijd opletten met geruchten op internet, maar je moet ook niet altijd alles wat jou niet past als een gerucht beschouwen, sommige dingen zijn ook wel wetenschappelijk bewezen, zo is het ook met PUR.
En je moet ook altijd opletten voor tendensieuze overdrijvingen zoals over ecologisch betere isolatie. Zo is bijna alle isolatie ecologisch veel beter dan PUR. Ook het welgekende glaswol en rotswol hoort daarbij. Verder heb je nog kurk, cellulose, houtwol, vlaswol enzovoort, te veel om op te noemen.