Oude luchtverwarming vernieuwen.
Ik woon in een 15 jarige bungalow,10x20m,met zadeldak.De isolatie is voorzien in 5cm stirodur in de spauw en op de houden zoldervloer.We hebben pvc ramen met dubbel beglazing.Door middel van een conventionele brander op mazoet,word een ketel opgewarmd,waarrond een luchtverplaatsing met een ventilatie systeem en thermostaat in de living de verwarming regeld.Dit gebeurt nu met rechthoekige kanalen met een wanddikte van 2.5cm.Het is zo dat de brander door middel van de thermostaat aan en uitgezet word en dat door een secundaire thermostaat op de ketel,de ventilatie word gestuurd.Dit is een zeer simpele installatie die altijd zonder veel problemen heeft gewerkt maar niet meer van deze tijd omdat je elke kamer niet appart kunt regelen,met als gevolg dat bij strenge winters de slaapkamers bijna niet verwarmt worden.Ik heb zonnepanelen en vraag me af of er iets te doen is met een warmte-pomp ,lucht-lucht,Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom.

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=6cbe2d4043d7462ab7da5284b46671b7)