Nieuwbouwplan - te kleine leefruimte?

7

Nieuwbouwplan - te kleine leefruimte?

Vicky165
Vicky165
#Ontwerp · 8 jaren geleden

Hallo,

Wij zijn sinds enkele maanden actief bezig met onze architect en hierbij het laatste resultaat van onze plannen. Nu heb ik echter de indruk dat onze leefruimte echt te klein uitvalt.

Rekening houdend met het feit dat:

- de garage verplicht in de woning moet zitten

- we absoluut een rechte trap willen

- we absoluut een kookeiland willen

zie ik jammer genoeg niet in hoe we de woning anders kunnen indelen (buiten vergroten).

Kunnen jullie me verder helpen? Alle tips zijn van harte welkom!!

Bedankt!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/35220/benedenverdieping-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=457c300363c3eb3041e227f7aca09647

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3492 Andere particulier
8 jaren geleden

Als er geen budget is om al minimaal de 1,5 meter insprong mee te nemen dan zal een kookeiland niet lukken.  40m2 voor zithoek, eethoek en keuken met eiland lukt simpelweg niet.  Als je meer dan zes mensen wil ontvangen loopt de (uittrek) tafel te ver door in de living.

Een alternatief is een U keuken met de spoelbak onder het raam en het vuur richting eetplaats.  Als alternatief als t raam tot op de grond komt is de U tegen de binnenmuur.  Breedte tussen de U-benen : 120 of 150cm.  

0
Daisy Andries
Daisy Andries
0 1 Architect
8 jaren geleden

Is je architect zelf niet de beste persoon om daarop te antwoorden? Hij/zij is een bouwprofessional met wie je een goede communicatie moet hebben. Zij/hij is de ontwerper van je woning, kent ook je budget. 

Vertrouw best wat beter op je architect. Hij/zij zal met plezier je daarbij willen begeleiden. Het is de taak van een architect. Je laat deze best ook haar of zijn ding doen. Je zal dan op het einde ook een beter resultaat kennen. 

Mvg 

0
kristina elsen architect
kristina elsen architect
3 29 Architect
8 jaren geleden

waarom een garage binnen?

dit is een grote ruimte die niet nuttig gebruikt wordt

0
Vicky1984
Vicky1984
0 8 Andere particulier
8 jaren geleden

De woning behoort tot een nieuw verkavelingsproject waarbij we jammer genoeg niet kunnen kiezen de garage buiten de woning te plaatsen. Anders hadden we dit zeker gedaan ...

0
Vicky1984
Vicky1984
0 8 Andere particulier
8 jaren geleden

Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je juist met de 1,5m insprong? Is dit de standaard? Raar dat dit volgens onze architect wel perfect zou lukken ... Ook de inkomhal vind ik persoonlijk iets te groot en zou proberen hier enige ruimte te recuperen. 

0
Kris M
Kris M
594 3492 Andere particulier
8 jaren geleden

Op papier lukt dit.  Tafel van zes...  hoogstens 8.  Ben je tevreden met een eetplaats voor maximaal zes/acht personen die dan in de zithoek staat als je 8 personen op bezoek krijgt ?  Ik zou dit niet in m n gezinswoning willen maar heb dit wel gedaan (met u-keuken) op een niet verhuurd 50m2 appartement op de zeedijk: maximum 6/8 bezoekers.  

Raar dat architect dit niet zegt.  Niet neutrale Projectarchitect? 

1,5 m :  buitenmuur living gelijktrekken met garagepoort.  Niet verschieten van de meerprijs (als t al mag)

Met de huidige ontworpen oppervlakte "moet" je uw wensen bijsturen. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag