4

BTCINO dimmer in de reeks Magic

lampos
lampos
#Elektriciteit · 14 jaren geleden

Bezit vandaag met grote tevredenheid een volledige installatie met Bticino Magic materiaal.Zon 10 jaar geleden halogeen spots van 12v/50w geplaatst met Dimmer model 5352N met een regelbereik van 60VA tot 500VA

Wil deze spots, 42 intotaal, in 5 kringen, vervangen door LedSpots van Philips uit de serie Master
met een nominaal vermogen van 7 W per lamp.

Is er een vervanger voor de huidige dimmer met een lager regelbaar vermogen? Bijvoorbeeld 20-100VA, die past in mijn Magic behuizing?

Zo neen, nog niet, wanneer kunnen we dit dan eventueel verwachten, als het er ooit komt natuurlijk?

Alle reacties

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
14 jaren geleden

Ik ben beroepsmatig electricien en heb even wat opzoekwerk gedaan.Volgens mij kan je dit niet met de standaarddimmers van Ticino,deze reeks is een 6 tal jaren geleden vernieuwd en heeft maar 2 klassieke dimmers voor lampen op 230v.Maar je zou kunnen opteren om een dimmer(merk:yokis,elimpo) te gebruiken die je mee inbouwt in de inbouwdoos en bedient met een drukknop.Ik denk dat er dan wel mogelijkheden zijn.Hieronder een link naar een pagina van philps dat gaat over het dimmen van master ledlampen.

Mvg. Rudi

http://www.lighting.philips.nl/pwc_li/nl_nl/lightcommunity/Assets/downloads/74662-PH-Dimlijst%20MASTER%20LED_finaal.pdf

0
lampos
lampos
0 1 Verbouwer
14 jaren geleden

Alvast dank voor het snelle antwoord. Ik vermoed dat mijn bestaande BTCINO dimmer fase aansnijdend werkt aagezien ik een sterk inductieve belasing (240-> 12V) trafos van EREA er heb aanhangen. Kan dit werken met de master spots van Philips, kunnen die ledspots daartegen. Heb een antwoord gekregen van BTICINO zelf dat het niet werkt, dat voor Led Spots een speciale dimmer nodig is die zij nog niet hebben, geen idee hebben of die er aan komt. Willen blijkbaar geen alternatieve producten van andere leveranciets voorstellen.

0
ChrisJ
ChrisJ
0 1 Verbouwer
10 jaren geleden

Beste,

ik zocht net het productnummer van de Magic Art 5352N en vond deze post. U heeft een bijna identieke situatie als ik. Ik heb ook transfo's van EREA die achter die dimmers hangen en zou mijn 50W spots ook willen vervangen door LED's.

Hoe heeft u het dan opgelost? Zijn er ondertussen nieuwe modellen van Bticino? Want dat zou me helpen om zo min mogelijk te moeten veranderen.

alvast bedankt voor reactie!

Chris

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Groepsaankoop energie: bespaar honderden euro's per jaar op gas en elektriciteit

Groepsaankoop energie: bespaar honderden euro's per jaar op gas en elektriciteit

Besparen op je energiefactuur? Livios organiseert in samenwerking met Wikipower een groepsaankoop voor gas en elektriciteit. Registreer je gratis.

Lees meer

Wat doe je bij een stroompanne: dit stappenplan helpt je verder

Wat doe je bij een stroompanne: dit stappenplan helpt je verder

Hoe ontstaan stroompannes en wat moet je doen als er een stroompanne is? Volg ons handige stappenplan.

Lees meer

Digitale meter voor iedereen tegen 2029: meer over de werking en besparingsmogelijkheden

Digitale meter voor iedereen tegen 2029: meer over de werking en besparingsmogelijkheden

Ontdek hoe een digitale meter werkt, hoe hij inzicht geeft in je verbruik en hoe je je digitale meter slim kan maken om energie te besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag