Twijffels bij offertes dakisolatie.
Hola,
Ik wil het dak ( 116 m² ) van het huis laten isoleren om later de zolder bewoonbaar te maken. Er zijn 2 leveranciers gekomen om een offerte op te maken. Het dak bestaat uit leien, onderdak ( dampdoorlatend folie ) steunend op kepers ( 6 cm x 6 cm ) op gordingen van 16 cm.
Leverancier 1 : PUR plaat Unilin, 10 cm dikte, Rd= 4.5m²K/W op de kepers, Ruimte tussen de balken, worden niet opgevuld. Artikel gelezen in Livios : “Over je dak zegt Martin Hestermans het volgende: "Bij een capillair onderdak (vezelcementplaat of capillair onderdakmembraan) is het zondermeer aanbevolen om de isolatie zonder restspouw tegen het onderdak aan te brengen.”
Leverancier 2 : ruimte tussen de kepers opvullen met 6 cm dikke glaswol en de ruimte tussen de gordingen met glaswol, 16 cm dik, totale dikte 22 cm. Glaswol wordt de plaats gehouden met metalstud profielen voor latere plaatsing van gipsplaten van 12 mm.. Deze leverancier beweert dat er aan de onderkant geen dampscherm nodig is, gezien dampscherm onder de leien. ( Het laatste verwondert mij ).
Ik stel me vragen bij de twee oplossingen, daarom mijn vraag : welke van de 2 ?
Groetjes
peter vandenbosch