Wasmachine aansluiten als er geen kraan voorzien is voor wateraanvoer

2

Wasmachine aansluiten als er geen kraan voorzien is voor wateraanvoer

Alexei04
Alexei04
#Badkamer · 8 jaren geleden

Beste,

Ik heb een wasmachine gekocht en momenteel in mijn klein appartement is er geen kraan voorzien voor wateraanvoer in de badkamer noch in de keuken.

Enkel in de kelder kan wasmachine geplaats worden, ik wil mij niet zomaar bij neerleggen aangezien ik ze liever in de badkamer of keuken wil zetten.

Wat zijn daar budgetvriendelijke oplossingen voor, is dit moelijk om zelf uit te voeren, weet iemand raad of waar ik terecht kan?

Alvast bedankt.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3477 Andere particulier
8 jaren geleden

De koudwaterleidingen in keuken of badkamer zijn waarschijnlijk uitgerust met stopkraantjes met enkelvoudige uitgang.  Je kan er eentje vervangen door een speciale stopkraan met 2 uitgangen; 1 naar de kraan en een tweede (met 1/2e duims schroefdraad) voor de wasmachine.  De keukensifon is meestal al uitgerust met een afvoeringang voor vaatwas/wasmachine.  Zoniet moet de sifon door zo'n exemplaar vervangen worden.

Als je dit zelf niet kan dan moet je de loodgieter laten komen.  Je moet natuurlijk met je aanvoer/afvoer nog tot daar geraken (bv onder de keukensokkel kan dit mogelijks zonder gaten te moeten boren)

Bij plaatsing in de badkamer word je geacht om de AREI veiligheidsperimetervan de natte zone rond douche/bad te respecteren.

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Lekt je douche? 3 oorzaken, 3 oplossingen!

Lekt je douche? 3 oorzaken, 3 oplossingen!

Lekt jouw douche? Wij helpen je de boosdoener opsporen en oplossen! Ontdek ook voor welke kosten je verzekering tussenkomt.

Lees meer

De badkamer van morgen is slim, duurzaam en rustgevend

De badkamer van morgen is slim, duurzaam en rustgevend

Van slimme technologie tot wellness en duurzaamheid: de badkamer van morgen evolueert naar een ruimte van comfort en ontspanning.

Lees meer

De badkamer van de toekomst is slimmer, persoonlijker en duurzamer

De badkamer van de toekomst is slimmer, persoonlijker en duurzamer

Van slimme spiegels tot waterbesparing: ontdek hoe technologie de badkamer van de toekomst duurzamer, comfortabeler en persoonlijker maakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag