Dakisolatie - tweede laag?
Ons dak werd van buitenaf vernieuwd. Er werden toen ineens isolatieplaten van 8cm aangebracht op de bestaande dakstructuur, zodat binnen niets diende 'afgebroken' te worden. Ondertussen zijn we wel gestart met een volledige binnenrenovatie en werd alles binnen verwijderd. De zilveren zijde van isolatie is nu dus zichtbaar (zoals op bijgevoegde fotovoorbeeld). Mijn vraag is nu of ik, gezien de zilveren zijde als dampscherm dient, ik hierop nog een tweede laag extra isolatie mag plaatsen met dezelfde platen (dus weer met één zilverkant) en daarop dan mijn afwerking van binnen kan doen? Ik weet dat 2lagen isolatie geschrankt aanbrengen een zeer goede oplossing is, maar dan zit er op de eerste laag nooit al een zilverlaag wat hier bij mij dus wel het geval is. Ik wil dan ook 200% zeker zijn dat ik geen verkeerde beslissing neem waardoor ik meer slecht dan goed zou doen. Wat raden jullie mij aan? De bijgevoegde foto is geen eigen foto maar het ziet er bij ons wel hetzelfde uit.

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=1b3e47a10e8b4a18a5380848a8776b7e)