10

Vocht in buitenmuur.

Nielziie
Nielziie
#Muren · 8 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Ik heb een eigenaardig probleem ik heb een oude woning van van voor de oorlog.

Ik heb last van vocht in één buitenmuur van het huis maar ik twijfel nu of het opstijgend vocht is? Telkens na lange droge periode droogt de muur volledig uit dus men vraag kan het zijn dat er nitraten in men muur zitten die de vochtige lucht vasthouden?  ( morgen zet ik er een foto bij van de bepaalde muur )

1
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

.

Alle reacties

0
Dejsi
Dejsi
20 138 Andere professioneel
8 jaren geleden

Beste,

In dergelijke woningen was geen waterkerende laag aanwezig. het hang er dus een beetje van af of de oude muren reeds behandeld werden in het verleden of niet (injectie, onderkapping,..).Indien dit het geval is dan bestaat de kans dat het inderdaad om zoutplekken (niraten) gaat. Indien niet kan het ook zijn dat er nog steeds een toevoer is van vocht en uiteraard hierbij ook zouten.

0
Nielziie
Nielziie
0 16 Verbouwer
8 jaren geleden

zie bijhorende foto's binnenkant volle muur niet vochtig buitenmuur wel ?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/35781/20161230151543.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=3d79ef1a48f2fbd456978bb6be413a1chttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/35781/20161230151559.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=3a680112e58c641b252f86dcc5dae06ehttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/35781/20161230151613.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=9870b85cb2e82a741e55ea994797e846https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/35781/20161230151707.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=7b06a1c72a95a1b8c0817ae78b20f94b
0
Dejsi
Dejsi
20 138 Andere professioneel
8 jaren geleden

Beste,

het betreft een niet afgewerkte met product ingesmeerde muur op de foto's. Eens u de muur gaat afwerken is er een zeer reeele kans op schade. Zolang u de muur bloot laat en verwarmd aan de binnenzijde gaat u er weinig van merken maar eens u de muur afwerkt kan het vocht niet meer weg en beginnen de problemen.

0
Nielziie
Nielziie
0 16 Verbouwer
8 jaren geleden

De woning word momenteel niet verwarmd in verbouwingen. En ik dacht als je opstijgend vocht had dat je dat ook binnen moet zien aangezien volle muur. Mvg

0
Keon
Keon

.

0
Nielziie
Nielziie
0 16 Verbouwer
8 jaren geleden

Kan inderdaad door strooizouten komen... maar hoe kan je dat obestrijden. En het is de enigste muur die last heeft van dat soort verschijnsel ik heb ook eens een voeg doorkapt en de voeg is puurdroog. En nogmaals als het paar dagen goed weer is droogt de muur weer uit. Bij opstijgend vocht zou de muur blijven vocht aanzuigen niet of verkeerde redenering ? Alvast bedankt voor de hulp mvg

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
8 jaren geleden

En het is de enigste muur die last heeft van dat soort verschijnsel

Is dat de enige muur (vlak) naast een weg?

PS: ik denk dat Keon het bij het rechte eind heeft.

0
Nielziie
Nielziie
0 16 Verbouwer
8 jaren geleden

Ja is de enige muur wat zijn de oplossingen ? Mvg

0
Keon
Keon

.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Ontdek de oorzaken en oplossingen voor vochtproblemen in huis. Inclusief checklists en praktische tips voor een blijvend resultaat!

Download nu gratis jouw gids
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel

Van moderne afwerking tot klassieke renovatie: Vraag gratis en zonder verplichtingen offertes aan voor gevelwerken bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De grootste fouten: oorzaken van vochtproblemen

De grootste fouten: oorzaken van vochtproblemen

Vochtproblemen zijn niet alleen heel vervelend, ze zijn ook moeilijk te verhelpen. Wij proberen je wegwijs te maken.

Lees meer

Natuursteen voor je gevel: soorten, prijs, plaatsing en aandachtspunten

Natuursteen voor je gevel: soorten, prijs, plaatsing en aandachtspunten

Welke soorten natuursteen zijn geschikt voor je gevel? En waarop moet je letten bij de plaatsing en het onderhoud? Alle aandachtspunten op een rij.

Lees meer

SOS buitenmuur: 5 slimme tips om je gevel op te knappen

SOS buitenmuur: 5 slimme tips om je gevel op te knappen

Is je gevel vuil, verouderd of verkleurd? Ontdek praktische tips voor het opfrissen van je buitenmuur. Van zacht reinigen tot crepi.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag