Kan erfenis onder gemeenschapp.goed. in huwelijkscontract komen tijdens lopende verkoop ervan ?
Deze vraag is goed beantwoordEr loopt een verkoopsovereenkomst met een derde partij van een onroerend goed dat in onverdeeldheid tussen broers is geërfde. Een klein gedeelte van het voorschot is reeds ontvangen door de broers. De rest van het voorschot en de uiteindelijke verkoopakte moet nog gebeuren. Ik ben gehuwd onder huwelijkscontract (wettelijk stelsel) met 1 van die broers en wij willen graag dat de volledige erfenis die mijn echtgenoot heeft gekregen (waaronder dus ook dit zonet in verkoop-zijnde-onroerend goed) in ons huwelijkscontract wordt opgenomen, omdat we graag "het keuzebeding" willen laten inlassen bij notaris op gemeenschappelijk goed, en wij dus wensen dat de reeds ontvangen erfenis van mijn echtgenoot, deel uitmaakt daarvan. Kan dit op dit moment ?
Of gaat dit problemen veroorzaken voor het verdere vervolg van de verkoop van dit 1 onroerend goed dat in een verkoopprocedure bezig is door mijn echtgenoot tesamen met zijn broers die dus mee eigenaar zijn van dat goed waarvoor de verkoopprocedure loopt ? En laten we misschien beter de opbrengst van dit onroerend goed later na de defnitieve verkoop, opnemen onder gemeenschappelijk vermogen binnen ons huwelijksconract om daar dan ook het keuzebeding op te laten gelden aub - en dat we nu alleen nog maar de andere vererfde onroerende goederen laten opnemen onder gemeenschapp. goederen binnen ons huwelijkscontract aub ?