VASCO D400 II of Sentinel Kinetic Advance 350 SX
Ik twijfel voor mijn ventilatie unit tussen volgende 2 units:
- Sentinel Kinetic Advance 350 SX
- VASCO D400 II
iemand ervaring met één van deze units? Wat zijn jullie bemerkingen?
VASCO D400 II of Sentinel Kinetic Advance 350 SX
Ik twijfel voor mijn ventilatie unit tussen volgende 2 units:
- Sentinel Kinetic Advance 350 SX
- VASCO D400 II
iemand ervaring met één van deze units? Wat zijn jullie bemerkingen?
Sorry voor de late reactie, ik heb nu pas de vraag gelezen.
Ik heb de Vasco D400 II.
De unit werkt goed, maar ik heb wel wat opmerkingen.
1) Er is geen display, alleen met de afstandsbediening kan je de debieten instellen, vond ik erg moeilijk. Je kan alleen het maximum debiet instellen, medium en low volgen in verhouding.
2) Je hebt 3 mogelijkheden op de afstandbedieingen, max medium en low. Om te slapen moet je op low zetten, anders is het geluid storend. Het debiet is dan zo laag dat ik s'morgens de honden ruik die in de living sliepen.
3) Overdag staat de ventilatie meestal op max, Het geluid binnen wordt door de radio overstemd, maar de in en uitlaat buiten maken opvallend veel geluid.
Beste @laforce Erwin,
Heb je deze installatie zelf ingestalleerd?
Ik heb nu een offerte gekregen van 7.000 euro exclusief BTW om dit te plaatsen.
Is dit correcte prijs?
Dag Casper,
Ik heb mijn installatie zelf geplaatst. De Vasco en hybalance leidingsysteem.
Heeft mij gekost: 4500€ BTW incl in 2015. Aangekocht bij Ruban zelfbouw.
De installatie ging snel en gemakkelijk, maar ik heb wel een houtskeletwoning.
Groeten, Erwin
De twee merken zijn goed, enkel is het zo dat Vasco bij ons regio VL Brabant bekender is en zo doende eenvoudiger wisselstukken en herstellingen en filters te bekomen. Sentinel Kinetic Advance 350 SX is dit voor mij moeilijker. 7000 € is een mogelijke goede prijs dit hangt af van de te plaatsen installatie. Wel moet men correct de installatie plaatsen volgens de voorschriften van de fabrikant dus vraag aan de installateur of u een coppy van dit plan ( geen plan geen deal) 100% kan dit plan niet worden gevolgd maar toch bij benadering. Gezond verstand en buikgevoel in kombinatie met ervaring maken dat uw installatie correct en stil zijn werk doet. Zelf plaatse kan, ook hier volg het plan. En nog dit, beter een dikkere buis dan een dunnere. Te dunne of te lange buizen geven een lawaaierige en slecht werkende installatie.
Succes guido alaerts
Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’
De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.
Ventilatiesysteem plaatsen? Ontvang gratis offertes!
Kies voor een efficiënt ventilatiesysteem en vergelijk vandaag nog gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen in jouw buurt.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Mag je in de winter je raam openzetten om te ventileren? Expert deelt tips om je huis te verluchten zonder kostbare warmte te verliezen.
Lees meerHoe meer je isoleert, hoe belangrijker ventilatie is. Dubolimburg en Renson willen komaf maken met een aantal misverstanden over raamroosters.
Lees meerJe ventilatiesysteem zorgt niet alleen voor een gezond binnenklimaat, maar je kan je woning er ook mee verwarmen of koelen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen