3

Muurbekleding voor badkamer

Chivastje1!
Chivastje1!
#Badkamer · 8 jaren geleden

Allen,

Ben op zoek naar een materiaal om de resterende badkamermuur mee af te werken. 2 wanden zijn betegeld, in de hoek daarvan komt de inloopdouche, van de derde wand is niet veel zichtbaar door het badkamermeubel. Maar voor de 4e wand waar het bad staat ben ik op zoek naar een geschikt materiaal.

Er is een opstaande muur van zo'n 50cm, dan een vlak gedeelte van 20cm, het bad, andere kant van het bad terug opstandje van 20cm en een horizontaal vlak van 20cm, dan een recht (verticaal) gedeelte van 50cm en daarna de schuine wand van het dat, met daarin een velux.

Mijn idee was om deze gedeeltes te bekleden met een soort terrasplanken, maar dan in smaller formaat en gemaakt uit een composiet materiaal (geen uitzetting en niet gevoelig voor vlekken).

Echter lijkt dit niet te bestaan, althans niet het smalle formaat.

Andere oplossing is een soort bankirai, bestaat wel in smal formaat, maar hoe zit het daarmee met het leven van het hout, vooral in een badkamer ?

Nog een andere oplossing zijn de dunne 'planchetten' in grenen, zouden deze kunnen behandeld worden om niet uit te zetten of krom te trekken ?

Kennen jullie andere materialen die toepasbaar zijn ?

Alvast hartelijk dank,

Alle reacties

0
Alaerts guido
Alaerts guido
29 162 Andere professioneel
8 jaren geleden

Inderdaad hout leeft en blijft zelden mooi.Kurk dat is behandeld is redelijk ok. Tegels zijn het duurzaamst en ook heb ik al enkele badkamers met linolium gezien die reeds jaren mooi waren en goed onderhouden

0
RenéR
RenéR
0 1 Andere particulier
8 jaren geleden

Gebruik in geen geval bangkirai. Dat is een erg nerveuze houtsoort, die erg snel kromtrekt in vochtige omstandigheden. Het is wel een prima houtsoort voor buiten omdat die heel langzaam onderhevig is aan rot. Maar waar ze gebruikt wordt, zoals een terras, zijn de planken stevig met bouten bevestigd aan een onderterras.

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De ultieme gids voor een moderne badkamer: stijl, materialen en tips

De ultieme gids voor een moderne badkamer: stijl, materialen en tips

Creëer een stijlvolle, moderne badkamer met praktische tips en inspiratie. Alles over materialen, kleuren en meer voor een eigentijdse look.

Lees meer

De juiste douche voor je badkamer: tips voor plaatsing en onderhoud

De juiste douche voor je badkamer: tips voor plaatsing en onderhoud

Van douchecabine tot inloopdouche: vind de douche die bij jouw badkamer past. Ga aan de slag met onze plaatsings- en onderhoudstips.

Lees meer

Een dressing en badkamer in je slaapkamer? Hou rekening met deze 7 aandachtspunten

Een dressing en badkamer in je slaapkamer? Hou rekening met deze 7 aandachtspunten

Slaapkamer, badkamer en dressing worden steeds meer in dezelfde ruimte ondergebracht. Maar deze combinatie is niet zo vanzelfsprekend.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag