3

Vloer uitbreken of niet?

Gellie
Gellie
#Vloeren · 8 jaren geleden

Hallo,

Heb net een bestaande woning gekocht waar ik een nieuwe vloer in zou willen leggen. De vloer die er nu ligt is zeer goed maar oer lelijk.

Mijn woning is echter in 2 fasen gebouwd. Het eerste deel in 74' en het andere in de jaren 90'. Hierdoor zit ik met 2 soorten fundering. In het oudste gedeelte zit de fundering onder de muren zelf en is er achteraf beton in de ruimtes gegoten van 10-12cm dik. Daarop ligt een soort chape/cement van 2-3cm en hierop de tegels.

Het andere deel van mijn woning staat op een plateau met een geschatte 8cm chape en hierop de tegels.

In het oude gedeelte zou ik graag enkele leidingen(electriciteit, chauffage) via de vloer herleggen. 

Nu heb ik reeds rondgevraagd en krijg steeds verschillende adviezen.

- vloer + beton (12cm)uitbreken en alles opnieuw doen

- alleen die 2-3cm cement en tegel wegnemen en opnieuw op dezelfde manier leggen

- bestaande vloer laten liggen, leidingen uitslijpen en herleggen en nieuwe vloer erbovenop met als nadeel dat ik 1,5 cm hoger kom te liggen en mijn deuren moet inkorten. 

Iemand een voorstel of ervaring hiermee? 

Alle reacties

0
gera
gera
0 2 Bouwer
8 jaren geleden

hallo,

zo te lezen, zou ik voorstander zijn om die 2a3 cm verwijderen.en op de traditionele manier werken.

plus zit er bij die oud gedeelte een mouse tussen de muur en de vloer? indien niet, kan het zijn dat de nieuwe (ceramische vloer) die op de vloer wordt  verlijmt die kan schueren .

voor nodige info geef gerust maar een seintje 

raf.de.vloerder@gmail.com

0
gera
gera
0 2 Bouwer
8 jaren geleden

Ook rekeninghoudend met het roofing of muurfolie. Tis niet de bedoeling dat je opstijgend vocht krijgt.

In ieder geval laat bij het bezichtigen van de situatie kan ik meer uitleg geven 

Mvg raf 

Nieuwe vloer leggen? Ontvang gratis offertes!

Nieuwe vloer leggen? Ontvang gratis offertes!

Laat je vloer plaatsen door experts en geniet van het beste resultaat. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Goedkopere alternatieven: perfecte lookalike voor 4 vloerklassiekers

Goedkopere alternatieven: perfecte lookalike voor 4 vloerklassiekers

Op zoek naar een alternatief voor parket, betonvloer, natuursteen of betontegels? Wij zochten voor vier vloerklassiekers de perfecte lookalike.

Lees meer

In de kijker: ultradun vinyl zorgt voor beter rendement van je vloerverwarming

In de kijker: ultradun vinyl zorgt voor beter rendement van je vloerverwarming

Ontdek Floorify's ultradunne vinyl voor je vloerverwarming, ontworpen voor optimale warmtegeleiding en eenvoudig leggemak.

Lees meer

Welke vloer kiezen? Interieurarchitect geeft 5 tips voor de juiste vloer

Welke vloer kiezen? Interieurarchitect geeft 5 tips voor de juiste vloer

Weet je niet welke vloer je moet kiezen? Met deze vijf tips van een interieurarchitect haal je het meeste uit je interieur en kies je de juiste vloer!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag