Vloerverwarming zelf plaatsen, welke firma?

7

Vloerverwarming zelf plaatsen, welke firma?

Bregt
Bregt
#Ontwerp · 8 jaren geleden

Voor onze nieuwbouw willen we een aantal zaken zelf doen. Ik heb enkele firma's gevonden die me zelf vloerverwarming, ventilatie laten plaatsen. Ook de warmtepomp en zelfs zonnepanelen konde we zelf doen. Wat zijn jullie ervaringen? Welke firma raden jullie aan en welke zeker niet?

Welke systemen raden jullie zeker aan en welke zeker niet.

Gaat het zelfplaatsen van een warmtepomp en zonnepanelen niet te ver zonder kennis?

Alle reacties

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
8 jaren geleden

Zonder goede kennis gaat alles te ver, ook vloerverwarming en ventilatie. Het is me niet duidelijk wat je zoekt; je zegt zaken zelf te doen maar zoekt toch een firma. Indien je over voldoende kennis beschikt kan je beter je materiaal kopen bij een groothandel.

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
8 jaren geleden

Voor zelfbouwers bestaan er idd firma's die zelfbouwpakketten aanbieden.  Maar wat als er problemen met de installaties opduiken ?  Waar ga je terecht kunnen om die op te lossen ?  Wellicht niet bij die firma's die het pakket verkochten.  Ook niet bij een vakman, die niet zal willen beginnen met herstellingen aan die zelfbouwpakketten.

0
Alaerts guido
Alaerts guido
29 162 Andere professioneel
8 jaren geleden

Zoek een goede installateur die wil samenwerken met u, gun hem een loon voor zijn hulp en zorg voor een win win situatie zo bekomt u ook zijn vertrouwen en kunt u een band op bouwen voor een duurzame relatie en installatie. 

0
Bregt
Bregt
0 2 Bouwer
8 jaren geleden

Bedankt allemaal. Zoals je weet ik bouwen zeer duur! De overheid ramt u letterlijk 1000 regels door uw strot om in orde te zijn met EPB etc. Het lijkt me dan ook vrij logisch dat je oplossingen zoekt om alsnog wat geld te besparen. Volgens ons gaat dit enkel met firma's die zelfbouwpakket aanbieden voor electriciteit, vloeverwarming ... Ook deze firma's geven garanties! De vraag is echter altijd welke zijn de goede firma's... Verder probleem is wanneer je met 10 mensen spreekt , je 10 verschillende antwoorden zal krijgen. Niemand kan de mensen eenduidig vertellen wat nu het beste is voor onze woning. Ik moet nu al de investeringen doen om onder mijn e30 te geraken. Zo bespaar ik heel wat op mijn kadastraal inkomen.

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
8 jaren geleden

Het probleem is hier dat als je aan professionals vraagt wat een goede firma is voor zelfbouwpakketten, dat je dan bot vangt.  Deze professionals werken immers nooit met zulke firma's.  Het spreekt immers voor zich: voor het gebruiken van een zelfbouwpakket heb je geen professional nodig, dus bestaat er nooit een link tussen deze professionals en die zelfbouwfirma's, dus kunnen zij ook geen raad geven op dat vlak.

0
L.
L.
0 1 Bouwer
8 jaren geleden

Beste,

De tijd die een goede stielman heeft bedraagt max 3 tal dagen voor vloerverwarming te leggen. Iets waar je het zelf zou doen een week verlof voor moet nemen. Ja, inderdaad moet je die aannemer hun loon betalen maar een firma van zelfbouw heeft ook een procent en wie is daar je aanspreekpunt? Bel je binnen een jaar werkt die persoon die je aan de lijn gehad hebt er al niet meer..

En wat als je zonder verwarming zit tijdens de feestdagen, dan zijn ze natuurlijk in verlof. Een goede aannemer zal er alles aandoen om zijn klant uit de nood te helpen als die al dan niet thuis zou zijn, een bevriende collega komt u dan uit de nood te helpen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.

Lees meer

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag