Geen probleem, maar ik vind +30 kw veel als de boiler geheel koud staat krijg hij dit vermogen weg, maar de ketel moduleert niet. En naar mijn mening als de ketel half of bijna warm is krijgt hij dit vermogen niet kwijt, als er dan een debiet probleempje (pomp, diameter) slaat het snel om.
Ook gaat een dergelijke ketel constant pendelen want voor het verwarmen van een woning zitten we (ik ken deze situatie niet) rond de 9 a 10 kw.
Een praktijk voorbeeld: badkamer met 20l/p.m. douche met een groot bad en 2 lavabo's 3 personen en een peuter. Met een cv ketel 19 kw en een boiler van 200l nu reeds 2, 8 jaar na ingebruikstelling nog steeds geen probleem. Dit is mijn bescheiden ervaring.
Nogmaals ik ken deze situatie niet maar ik zou toch in deze richting zoeken.
Sorry (groot ego) ik was op het verkeerde spoor uw boiler zit in gewerkt ik een modulle stel ik vast bij het nalezen.
Even op een rij ketel in overtemperatuur bij opladen boiler, als de pomp ( is deze pomp nog de originele?) Kunt u terugvinden in technische fiche vergelijk het debiet. Als de pomp in een hogere stand wordt geplaatst vermindert het probleem. Hier door stel ik vast dat dat er een afkoeling (debiet) probleem is meer debiet van pomp meer afkoeling. Buizen zijn orgineel van de fabrikant, en dus berekend op dit vermogen. En nu een vervelend als dit of als dat, het komt vervolgens neer op onvoldoende afkoeling. De vervelend mogelijkheden: kalk rond de wisselaar in de boiler of debiet onvoldoende door vervuiling, versleten of vervuilde pomp.
Nogmaals sorry ik ben niet zogoed in theoretische uiteenzettingen. Ik probeer mijn ervaringen om te zetten in geschreven tekst (moeilijk zonder naast de patiënt te staan)
Allen groeten en succes