Als het tocht vanaf de bovenverdieping naar het gelijkvloers dan is dat een teken dat er boven iets schort met de luchtdichtheid en moet je dat aanpakken. Het is sowieso de regel dat je de luchtdichting van de woning verzekert aan de grenzen van de bewoonbare ruimte. Dat is op dezelfde plaats als waar je de isolatieschil voorziet. Net zoals met isolatie heeft het ook geen zin om tussen de bewoonbare ruimte's onderling een lucht- of dampscherm te voorzien.
Warmte beneden houden is hetzelfde als isoleren tegen warmteverlies en zoals al gezegd heeft dat weinig tot geen zin tussen ruimte's binnen de geisoleerde schil.
Geluidswerend maken is minder simpel, er zijn immers vele soorten geluid waartegen je moet of kan isoleren; contactgeluid dat zich voortplant door materialen (voetstappen op zoldering bijvoorbeeld), luchtgeluid ( stemmen, radio...) hoge tonen, lage tonen. Ze vragen allemaal een andere benadering en andere technieken. Hoewel ik wel enige basisprincipe's hierover ken voel ik me niet genoeg bevoegd om hierover een goed advies te kunnen geven, vooral ook omdat ik de situatie en de omstandigheden ter plaatse niet ken.