Geachte heer Verhoeven,
Het is een ernstige conclusie maar die is juist na al mijn opzoekingen.
Met al die vochtproblemen hebben wij werken laten uitvoeren die niet nodig waren daar wij de reden van de vochtigheid niet kenden en de man van de isolatie wist het niet en reageerde dus niet.
De persoon die de isolatie geplaatst heeft, kreeg een copie van het WTCB rapport, de raadgevingen die staan op de website van een architect, de grote fouten bij isolatie op de website van Livios waaronder fout 1 : luchtspouw tussen isolatie en onderdak. Alles tevergeefs geen reactie.
Wij hebben werken laten uitvoeren die niet nodig waren daar wij de reden niet kenden :
- plaatsen van verluchtingspannen
- zink plaat aanbrengen zodanig dat er geen water tegen de schouw kan komen. Als gevolg nog meer condensaat aan de onderkant van het zink en dit maakt het probleem nog groter.
Allemaal kosten die absoluut niets opgelost hebben.
Na contact name met de fabricanten van platen, was het duidelijk dat er reeds een grote fout aanwezig was wegens het niet afdichten van de spleten langs de muren, onderaan, bovenaan en aan de balken. Hier kunnen wij toch vragen stellen betreffende de ervaring van de persoon met dit type van isolatie op een hellend dak.
Voor mij is ook het rapport van WTCB zeer belangrijk. Hier wordt de luchtspouw tussen onderdak en isolatie als nadelig beschouwd. De producenten van isolatieplaten hebben kennis van dit rapport opgesteld door WTCB maar niettegenstaande dit, wordt steeds publiciteit afgebeeld zonder opvulling van de luchtspouw. Dit zou toch niet mogen.
Tijdens het opzoeken van een oplossing heb ik de raadgeving gevraagd van een architect die de zaak opgevolgd heeft en al vlug gemeld heeft dat ik zou moeten na-isoleren om de luchtspouw op te vullen.
Hier wil ik ook Stad Menen bedanken om een technische persoon aan te stellen ten einde mij te helpen in het opzoeken van een oplossing. Deze persoon heeft zich verleden week spontaan aangemeld om de zaak op te volgen en terug de vochtigheid in de muren te meten. Ik kan met zekerheid zeggen dat muren terug vochtig worden na lage nacht temperatuur niettegenstaande dat de spleten nu gedicht zijn.
De persoon die de isolatie geplaatst heeft, moet nu zijn verantwoordelijkheid nemen daar het rapport van WTCB duidelijk is.
Dank U voor Uw tussenkomst en ik neem contact met U.