Hoe zekeringskast vervangen zonder lang zonder elektriciteit te vallen?
Ik zit met een totaalrenovatie van mijn woonst. Wij wonen op dit moment in één kamer. De rest van het huis is zo goed als helemaal gestript. Het plan is dat ik nu mijn buitenmuren ga isoleren langs binnen met osb-platen. Daar worden al de kabels achter verwerkt en de stopcontacten in verwerkt.
Ik wil verdiepingen per verdieping te werk gaan. Concreet wilt dit zeggen dat ik nu op zolder een grote studio bouw. Hier komt een slaapgedeelte en badkamer. Deze wil ik echt tot in de puntjes afgewerkt hebben. Dus de elektriciteit dient in orde te zijn op deze verdieping.
Ik ga samenwerken met easykit dit mij al mijn materiaal leveren en ook een nieuwe zekeringskast.
Nu hangt er op het gelijkvloers een zekeringskast waarop alles aangesloten is. Deze wil ik dus zo langs mogelijk kunnen gebruiken, want ik wil liever niet te lang zonder elektriciteit vallen op het moment dat ik deze wil veranderen.
Kan ik naast deze zekeringskast een nieuwe plaatsen en hierop enkel al de kabels van de zolder al aansluiten?
Als dit kan zou ik zien dat alles in orde is en nadien Eandis laten komen om de overschakeling te maken van de ene kast op de andere. Dit geeft als resultaat dat ik in de rest van mijn woonst geen elektriciteit meer kan hebben buiten op zolder. Zo moet het zijn, want wij zouden dan echt leven op onze zolderverdieping.
Kan ik dan nadien al de kabels voor de eerste verdieping en het gelijkvloers ook op die nieuwe kast installeren? Dus even de hoofdplon afzetten, al de kabels vastmaken en nadien weer aanzetten?
Mijn excuses voor de lange uitleg. Hopelijk is het wat duidelijk.
Alvast bedankt.