Extra dakisolatie
Beste ,
De zoldervloer is geisoleerd met 22 cm isolatie , heeft het nog zin om het hellend dak te isoleren ? De zolder wordt alleen gebruikt om goederen te stockeren .
Extra dakisolatie
Beste ,
De zoldervloer is geisoleerd met 22 cm isolatie , heeft het nog zin om het hellend dak te isoleren ? De zolder wordt alleen gebruikt om goederen te stockeren .
Beste
Als de isolatie van de zoldervloer kwalitatief is aangebracht in 22 cm dikte lijkt het me voor een stockagezolder wat overbodig om nu ook nog eens het dak te gaan isoleren.
Met die isolatie zou je de zolder wat kunnen beschermen tegen de grootste hitte en koude, vooral dan in functie van wat je er op stockeert. Ook een niet geïsoleerd zolderluik zou hierdoor wat minder verlies hebben, maar ik persoonlijk vind het wat wegegesmeten geld om hier dubbel te isoleren.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Waar loopt het in de praktijk vaak fout bij het isoleren van de spouwmuur? Twee experts vertellen hoe je de meest gemaakte blunders kan vermijden.
Lees meerTot maar liefst een derde van de warmte in je woning gaat verloren via je dak. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in (extra) dakisolatie.
Lees meerJe energieverbruik verlagen doe je met muurisolatie. Ontdek meer over de materialen, voor- en nadelen van binnen- en buitenmuurisolatie en de prijs.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen