Slecht uitgevoerde spouwmuurisolatie ...

2

Slecht uitgevoerde spouwmuurisolatie ...

liesbethendirk
liesbethendirk
#Ontwerp · 8 jaren geleden

Na grondige camera-inspectie en een vlotte vertegenwoordiger hebben we besloten om de spouwmuren van onze open bebouwing te laten opvullen met Supafil / glaswol.  Bij de uitvoering begin februari bleek ineens dat er 2 van de 4 muren niet opgevuld konden worden omdat deze vol met cement zouden zitten ... De 2 muren die wel gedaan werden zijn echter ook niet afgewerkt zoals het hoort (gaten niet opgevuld, bovenste stuk niet gedaan, ...) en bij het afrijden van onze oprit hebben ze ook nog een stuk van onze duiker / muurtje stuk gereden.  We hebben dit dezelfde avond nog telefonisch besproken met de vertegenwoordiger maar dit moet volgens hem afgehandeld worden door de firma zelf (naam laten we voorlopig nog even achterwege).  Deze persoon belooft telkens dat er een kwaliteitsverantwoordelijke met ons contact zal opnemen voor een afspraak te maken voor de na-inspectie maar tot heden nog niets gehoord ... Begin maart hebben we een aangetekende brief met foto's verstuurd maar ook hierop geen enkele reactie.  Vorige week zaten er ineens de attesten (ATG) in onze brievenbus (met de vermelding dat ze de volledige oppervlakte hebben kunnen isoleren zoals de offerte werd opgemaakt).  Wat kan hier de bedoeling van zijn??  Uiteraard hebben we nog geen eurocent van de - automatisch verstuurde - factuur betaalt maar hoe moet dit nu verder?  Nog een aangetekend schrijven versturen? Een advocaat raadplegen?  We weten het even niet meer ... Alvast bedankt voor jullie advies hieromtrent! Liesbeth en Dirk

Alle reacties

0
JDK
JDK
3 46 Andere particulier
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Beste, 

Alvorens naar een advocaat te gaan zou ik in uw geval mij wenden tot de verzoeningscomissie.  Deze zijn neutraal en hebben al goede resultaten behaald.

Veel succes 

JDK

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Door zelf te bouwen aan je huis, kan je meer realiseren met hetzelfde budget. Voor je enthousiast begint, hou je best rekening met deze tips!

Lees meer

SOS bouwgrond: eerste hulp bij minder ideale percelen

SOS bouwgrond: eerste hulp bij minder ideale percelen

Heb je een bouwgrond op het oog die verre van ideaal is? Dat hoeft niet per se een nadeel te zijn. Met deze oplossingen maak je er een droomperceel van.

Lees meer

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag