3

Veranda een derde duurder dan op bestelbon

Verandas
Verandas
#Veranda en bijgebouwen · 8 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

op 1 december 2016 teken ik bestelbon voor een veranda. Plaatsing half maart. Eind februari krijg ik een mail van het bedrijf dat ze mis gerekend hebben en word mijn veranda plots 33 % duurder.

Gisteren ben ik ter plaatse geweest en omdat ik het nieuwe contrakt niet wou ondertekenen, verteld men mij dat het hier ophoud en word mij de deur gewezen.

Op de bestelbon staat wel " na goedkeuring van directie" Maar na bijna 3  maand word ik pas verwittigd van de misrekening. Juist voor de plaatsing.

Wat zijn mijn mogelijkheden????

1
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

'k Denk dat er weinig mogelijkheden zijn buiten nieuwe offertes vragen om een nieuwe leverancier aan te stellen : verkoper had zich ingedekt met de clausule "na goedkeuring van directie" en die is er niet gekomen....  'k Zie niet direct (juridische) wegen om de uitvoering af te dwingen.

Stuur vooraleer een nieuwe aannemer aan te stellen wel een aangetekende brief naar je huidige leverancier waarmee je de bestelbon opzegt "indien ze niet binnen de 14 dagen bevestigen om te leveren aan de op de offerte vermelde prijs" om de eventualiteit te vermijden dat ze ook nog verbrekingsvergoedingen zouden claimen.  Je weet maar nooit ...

1
flinty
flinty
8 17 Andere particulier

Vraag is of je een bestelbon dan wel een aankoopcontract hebt getekend. Bovendien rijst de vraag hoe en waar het contract getekend is, bij u thuis of bij een bezoek aan de firma. Normaal is men verplicht aankoopformulieren te voorzien van de algemene verkoops voorwaarden waar de termijn tot herroeping duidelijk dient vermeld te worden. De directie heeft inderdaad de mogelijkheid om een contract te herroepen maar daar is een wettelijke termijn aan gebonden, zeker geen drie maanden. Je kan dus hier dwingende redenen inroepen en de firma verplichten je veranda aan de afgesproken prijs af te leveren. Is dit echter verstandig? Dat is nog maar de vraag. Hun houding tegenover u klinkt niet echt bonafide dus zou de geleverde kwaliteit wel eens niet dat kunnen zijn  wat je normaal gesproken zou mogen verwachten. Ik raad je aan de zaak te vergeten en een andere firma onder de arm nemen, tenzij je al een voorschot hebt betaald, dan ligt de zaak natuurlijk helemaal anders. 

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier

'k Denk dat er weinig mogelijkheden zijn buiten nieuwe offertes vragen om een nieuwe leverancier aan te stellen : verkoper had zich ingedekt met de clausule "na goedkeuring van directie" en die is er niet gekomen....  'k Zie niet direct (juridische) wegen om de uitvoering af te dwingen.

Stuur vooraleer een nieuwe aannemer aan te stellen wel een aangetekende brief naar je huidige leverancier waarmee je de bestelbon opzegt "indien ze niet binnen de 14 dagen bevestigen om te leveren aan de op de offerte vermelde prijs" om de eventualiteit te vermijden dat ze ook nog verbrekingsvergoedingen zouden claimen.  Je weet maar nooit ...

0
flinty
flinty
8 17 Andere particulier

Vraag is of je een bestelbon dan wel een aankoopcontract hebt getekend. Bovendien rijst de vraag hoe en waar het contract getekend is, bij u thuis of bij een bezoek aan de firma. Normaal is men verplicht aankoopformulieren te voorzien van de algemene verkoops voorwaarden waar de termijn tot herroeping duidelijk dient vermeld te worden. De directie heeft inderdaad de mogelijkheid om een contract te herroepen maar daar is een wettelijke termijn aan gebonden, zeker geen drie maanden. Je kan dus hier dwingende redenen inroepen en de firma verplichten je veranda aan de afgesproken prijs af te leveren. Is dit echter verstandig? Dat is nog maar de vraag. Hun houding tegenover u klinkt niet echt bonafide dus zou de geleverde kwaliteit wel eens niet dat kunnen zijn  wat je normaal gesproken zou mogen verwachten. Ik raad je aan de zaak te vergeten en een andere firma onder de arm nemen, tenzij je al een voorschot hebt betaald, dan ligt de zaak natuurlijk helemaal anders. 

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Alles wat je moet weten voordat je een tuinhuis plaatst: van materialen tot prijs

Alles wat je moet weten voordat je een tuinhuis plaatst: van materialen tot prijs

Ben je van plan om een nieuw tuinhuis te plaatsen? Ontdek alle opties wat betreft materiaal, budget, fundering, plaatsing en vergunning.

Lees meer

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een nieuw tuinhuis in de lente? Zonder goede fundering kan de plaatsing al snel in een nachtmerrie veranderen. Deze tips garanderen je een stevige basis.

Lees meer

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Je wil een veranda, maar weet niet waar je op moet letten? We geven een antwoord op enkele belangrijke vragen. Van de soorten materialen tot de prijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag