6

Problemen vloer

Stephtje
Stephtje
#Ontwerp · 8 jaren geleden

Wij wonen nu 4 jaar in onze SODwoning. Er komen echter steeds meer problemen met de vloer. Plinten die loslaten in zo goed als alle hoeken, voegen die op verschillende plaatsen loslaten, gebarsten tegel omdat er niet genoeg stabiel onder ligt, holle tegels als je erop stapt hoor je kraken,...

Kunnen wij na 4jaar nog iets van de firma verwachten? Of is daar niks meer aan te doen behalve hervloeren op eigen kosten?

Alle reacties

0
roland s
roland s
8 55 Andere particulier
8 jaren geleden

Normaal is de aannemer of de onderaannemer 10 jaar aansprakelijk.

0
Kris M
Kris M
594 3492 Andere particulier
8 jaren geleden

Normaal is de aannemer of de onderaannemer 10 jaar aansprakelijk.

Dit is enkel voor gebreken die de structurele stevigheid van het gebouw in gevaar brengen.  Deze problemen vallen daar volgens mij (spijtig genoeg) niet onder.  

0
roland s
roland s
8 55 Andere particulier
8 jaren geleden

Beste google eens naar FOD Economie Verzoeningscommisie bouw vzw daar kan je zien hoe je het moet aanpakken dit geld voor alle slecht uitgevoerde werken.grtjes.

0
vloerder jp
vloerder jp
74 287 Andere professioneel
8 jaren geleden

De Bouwverzoening is een prachtig initiatief, goedkoop en werkt nog snel ook. Helaas, de aannemer is niet verplicht mee te werken, noch hun oordeel te aanvaarden.  Als een minnelijke schikking niet haalbaar is, blijft alleen nog een procedure bij de rechtbank over.  

jp

0
Steff
Steff
0 1 Bouwer
8 jaren geleden

Lijkt me toch dat de eerste stap is om de bouwfirma zelf te contacteren. Het is niet omdat ze juridich niet verplicht zijn er iets aan te doen, dat ze dat commercieel gezien niet toch willen doen. 
Direct naar een verzoening of zo gaan, lijkt me toch al heel radicaal als aanpak ...

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag