Splitsing van een perceel, gelegen tussen twee evenwijdige straten.
Ik bezit een perceel grond, gelegen tussen twee evenwijdige, volledig uitgeruste wegen.
Mijn woning bevindt zich met de voordeur langs de ene en mijn garage met de garagepoorten en een deur langs de andere straat.
Omdat de kinderen de deur uit zijn, wordt onze woning binnenkort te groot.
Daarom wensen wij onze garage uit te breiden en te verbouwen tot een woning, met een apart huisnummer.
Het huidig perceel is 50 m diep, maar met de bouwlijn ligt op 21 m uit de as van de weg voor de woning en op 12 m uit de as van de weg voor de garage langs de andere straat.
Tussen beide gebouwen rest nog 12,25 m ruimte. Op mijn vraag aan de technische dienst van de gemeente of een splitsing mogelijk is, krijg ik het antwoord dat de tuinen niet diep genoeg zouden zijn na splitsing. Terwijl mijn gebuur een achtertuin heeft met een diepte van slechts 3 m.
Het perceel waar de garage nu op staat zou een kavelbreedte van 18 m hebben met een diepte van 18 m, of een oppervlakte van 3,24 m².
Kan iemand mij uitleggen waarom ik een negatief advies kreeg en of er een manier is om toch mijn perceel te kunnen verdelen?