16

Probleem na schilderen van muren en plafond

rrenov
rrenov
#Wanden en plafond · 8 jaren geleden

Na het herschilderen (2de laag) van muren en plafonds, duikt een probleem op: eerst in 1 kamer, nu (na paar maanden) ook plafond van kamer 2. Kamer 3 is nog OK.

het plafond is er erg aan toe: grote barsten, afbladeren ed. Op de muur eerder vele barstjes. 

Muren werden jaren geleden geprimerd en geschilderd (de volledige benedenverdieping kreeg dezelfde behandeling) en alles zag er jaren prima uit. Het was gewoon tijd voor een ander kleurtje en dat geeft nu serieuse problemen. 

Bij het schilderen respecterde ik de droogtijden ed. Ik werkte met 2 kleuren. De accentkleuren geven geen probleem.

Wat kan oorzaak zijn? 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/37923/1008886.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=c13539744444319342b6236b287c5cbehttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/37923/1008832.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=b8707e3b8e5021eb43d1b99feeebadefhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/37923/1008802.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=70377d9a121201b86af40140ed3874achttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/37923/1008835.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=51ef4ba584d3a928070c2aa3df16e64d

Alle reacties

0
rrenov
rrenov
0 7 Verbouwer
8 jaren geleden

OK, ik kan volgen met de solventen.

Ik zou verwachten dat de keuken dan meer problemen zou geven, maar dat is niet zo.

0
rrenov
rrenov
0 7 Verbouwer
7 jaren geleden

Adviseur Paintfactory kwam langs, maar kon de oorzaak niet vinden.

Ik kon op hun kosten nieuw materiaal ophalen in hun winkel, maar dat lost uiteraard mijn probleem niet op. Daarna kreeg ik geen reactie meer op mail. 

Ondertussen is plafond in 2de ruimte steeds slechter geworden, verf barts verder, krult en bladert af. 

Niemand kon mijn vermoeden v slechte verf weerleggen: ik gebruikte eerste emmer voor 2 lagen in ruimte 1 op plafond en muur en 1 laag in ruimte 2 op plafond. Voor 2de laag in ruimte 2 plafond, 2 lagen op muren daar  en 2 lagen in ruimte 3 gebruikte ik een nieuwe emmer. Is het toevallig dat ruimte 1 er het ergst aan toe was en na ruime tijd plafond in ruimte 2 en de rest OK is?

0
Schilder
Schilder
1 9 Andere professioneel
7 jaren geleden

Dit zijn waarschijnlijk de vroegere verflagen die de spanning van de nieuwe verf niet aankonden.

Waarschijnlijk bevatten de onderste lagen veel krijt (kalkachtigen) heb dit fenomeen vaker tegengekomen

0
Jos 777
Jos 777
1 54 Verbouwer
7 jaren geleden

en wat deed je daaraan

0
Schilder
Schilder
1 9 Andere professioneel
6 jaren geleden

Isolatieprimer aanbrengen zodat de ondergrond terug gelijke zuigkracht heeft

Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!

Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!

Laat jouw pleisterwerk uitvoeren door experts. Vraag vandaag nog gratis offertes aan, geheel vrijblijvend.

Offertes aanvragen
Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat een spanplafond installeren door ervaren professionals. Vergelijk gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, schilderij of hanglamp ophangen? Hoe doe je dat dan correct? We maken je wegwijs in de wereld van pluggen, kleefhaken, …

Lees meer

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

De kleur geel verovert in 2025 onze interieurs. Door de kleur juist te combineren tover je je woonkamer om tot een warme cocon.

Lees meer

Gipskarton plaatsen: eerste hulp bij renovatie

Gipskarton plaatsen: eerste hulp bij renovatie

Gebruik gipskarton bij een renovatie. Dit materiaal biedt je een waaier aan mogelijkheden, van je living tot en met het kleinste kamertje.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag