2

Iluzo & Zero betrouwbaar?

Soofje
Soofje
#Muren · 8 jaren geleden

Ik ga bouwen met een Algemene aannemer (van wie ik tot op heden zeer tevreden ben) die niet verlijmt. Ik wil graag de strakke look van verlijmen. Het principe van de Zerosteen (VDS) en Iluzo Wienerberger) kan een oplossing zijn. 

Ik lees op andere fora dat de isolatie soms zichtbaar is (als men goed kijkt). Nu is mijn vraag of het principe van de Zero en Iluzosteen nefast is voor de duurzaamheid van je woning. Ik denk aan regen die aan de isolatie kan e.d.

Ik kijk uit naar jullie advies en suggesties.

Alle reacties

0
WienerbergerBE
WienerbergerBE
3 5 Andere professioneel
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

De duurzaamheid van de gevel komt niet in het gedrang bij het gebruik van de Iluzo gevelstenen. Wij adviseren bij de uitvoering van het metselwerk om de mortel tegen de kopse kant van de gevelsteen aan te trekken en de kopse voegen te sluiten. Na de verwerking worden de langse en kopse voegen zacht geborsteld zodat de mortel mooi verdeeld zit in de voeg zonder openingen.  Dit geeft een mooier esthetisch resultaat zonder openingen in de voegen. De isolatie is daarbij niet meer zichtbaar als de voegen worden gesloten.

Indien interesse kan u bij ons elke maand een gratis demo volgen voor de verwerking van Iluzo.

- Team Wienerberger

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag