4

Locatie rookgasafvoer condensatieketel

Egwene
Egwene
#Verwarming & koeling · 8 jaren geleden

Onze architect heeft de onze gasketel (cv 6-25kw/sanitair30kw)in onze uitbreiding voorzien, met muurdoorvoer naar de zijgevel vanwege een raam dat uitkijt over het plat dak van de uitbreiding. (9m afstand 0m hoogteverschil)

In de zijgevel waar de rookgasafvoer komt, komt ook een ventilatieafvoer voor een toilet, is dit een probleem?

(de gasmeter had de architect ook al op een niet-conforme plaats gezet, dus ik ben niet overtuigd van haar kennis van de regelgeving)

verder vind ik het niet echt esthetisch dat de uitlaat over onze oprit uitkomt, dus ik vroeg me af of er geen methode is om toch naar boven te gaan ermee...

ik heb zelf al proberen te berekenen, vind niet direct een oplossing en de installateurs die ik tot nu toe gesproken heb vertellen allemaal wat anders...

kan iemand me adviseren?

Alvast bedankt

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1635 Andere professioneel
8 jaren geleden

Beste,

Wat bedoel je met de niet conforme plaats  voor de gasmeter , verduidelijk dat eens als je wil.

Indien je met de rookgasafvoer naar boven wil is dit toch geen probleem daar je gemakkelijk 6 a10 meter verticaal kunt gaan bij gelijk welk merk van ketel.

Moet de ketel komen waar hij nu voorzien is of is dit nog te veranderen?

Indien je de verdunningsfactor wil berekenen kan je dit doen eventueel op  www.btv-control.be.

Mvg Nick 

0
Egwene
Egwene
0 1 Verbouwer
8 jaren geleden

De gasmeter was voorzien in de bijbouw, maar infrax heeft ons die doen verplaatse. Omdat er ook een douche stond in die ruimte, en omdat het tegen een zijgevel was. De gasmeter moet nu tegen de voorgevel komen ( in de woonkamer).

De ketel kan niet meer op een andere plaats. Als we recht omhoog gaan, staat de schouw nogal onbeschut, ik weet niet of dat een probleem is...

Kan de schouw ook een stukje horizontaal? 

Alvast bedankt!

0
Nick 61
Nick 61
222 1635 Andere professioneel
8 jaren geleden

Je kan het rookgaskanaal horizontaal plaatsen maar hou er rekening mee dat voor iedere bocht van 90 graden , je een meter van de maximale toegestane lengte van je rookgaskanaal verliest

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Met de nieuwe F-gasregelgeving komen er nieuwe koelmiddelen bij voor warmtepompen. Maar welk koelmiddel is het beste voor jouw warmtepomp?

Lees meer

Centrale verwarming op hout? 5 tips om je woning met hout te verwarmen

Centrale verwarming op hout? 5 tips om je woning met hout te verwarmen

Je woning verwarmen met hout of pellets? Je kan een centrale verwarming op hout voorzien of je houtkachel koppelen aan je bestaande cv-installatie.

Lees meer

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Welke soorten parket zijn te combineren met vloerverwarming? Waarop moet je letten bij de plaatsing? En hoe zit het met keramisch parket?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag