Heeft er iemand ervaring met iRulez domotica syteem

2

Heeft er iemand ervaring met iRulez domotica syteem

lightatnight
lightatnight
#Smarthome · 8 jaren geleden

Tijdens mijn zoektocht naar een eenvoudig goedkoop basis domotica systeem (ik wil gewoon de verlichting op een intelligente manier aansturen en daarenboven muziek overal) op het internet, kwam ik uit bij iRulez.

ter info:

www.irulez.be

Heeft er iemand ervaring hiermee ?

Alle reacties

0
Kjell
Kjell
0 5 Bouwer
8 jaren geleden

Ik vind geen website achter jouw link. Ik kan dus niet oordelen over Irulez...

Zelf heb ik vrij lang alle alternatieven grondig bekeken bij het installeren van domotica, maar dit merk heb ik nooit bekeken. Ik weet niet of je voor jouw specifieke wens echt veel domotica nodig hebt. Verlichting aansturen kan met slimme lampen van Phillips Hue en muziek kan bvb. via Sonos. Eventueel kan een basissysteem van Ticino of Nico jou al helpen.

Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor KNX bekabeling met aansturen via Loxone miniserver. Loxone zou voor jou ook een oplossing kunnen zijn, want de miniserver zelf is vrij goedkoop en werkt heel goed. Grote voordeel is dat je zelf gemakkelijk zaken kunt wijzigen, wat bij andere merken wat minder intuïtief werkt. De muziekserver van Loxone werkt goed, maar is vrij prijzig.

Als je verlichting slim wil aansturen, denk dan ook na over bewegingsmelders. Zelf ben ik zeer tevreden over een doorgedreven keuze hiervan. In toilet, berging, kelder, gangen is nergens een schakelaar nodig. Wel het type bewegingsmelder afstellen op de grootte van de ruimte. (de meest subtiele melders reiken niet ver en zijn enkel geschikt voor kleine ruimtes). Als je een muzieksysteem wil, kan het ook handig zijn om de bel op de boxen te laten gaan.

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zorgeloos op vakantie? Zo beveilig je je woning tegen inbraak

Zorgeloos op vakantie? Zo beveilig je je woning tegen inbraak

Je woning beveiligen tegen inbraak? Deze acht tips zorgen voor een zorgeloze vakantie. Beveilig je woning tegen inbrekers, ook vanop afstand.

Lees meer

Ga je in de kerstperiode op vakantie? Laat je woning veilig achter met deze 5 tips

Ga je in de kerstperiode op vakantie? Laat je woning veilig achter met deze 5 tips

De kerstvakantie staat voor de deur. Vertrek je binnenkort naar het buitenland of ga je op skivakantie? Met deze tips laat je je woning veilig achter.

Lees meer

Je rookmelders testen en onderhouden: zo zorg je voor een brandveilige thuis

Je rookmelders testen en onderhouden: zo zorg je voor een brandveilige thuis

Rookmelders kunnen levens redden bij een brand. Maar dan moeten ze wel correct werken. Met deze tips kan je je rookmelders testen en onderhouden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag