Slechte ervaringen met spanplafonds Elite renovation concept.

Dit topic is afgesloten door de moderator. Je kan dus geen reacties meer plaatsen.

5

Slechte ervaringen met spanplafonds Elite renovation concept.

Franny
Franny
#Ontwerp · 8 jaren geleden

We mogen van Elite geen negatieve recencies schrijven, maar we leven in een land met het recht op vrije meningsuiting.

En wat er gebeurd is  door deze firma, is niet min.

Een keuken vol fouten, verouderd blum materiaal van vorige collecties (vier jaar oud) en spanplafond met nepen en verkeerd opgemeten.

Elte weigert bij ons alles af te werken. Spanplafonds en keuken.

Dus we moeten  het door anndere firma's laten afwerken een serieuze financiele tegenslag.

We hebben een dossier van een gerechtsdeskundige en alles geprobeerd advocaat, consumentenbond, testaankoop etc...niemand kon helpen. 

Konden alleen een rechtszaak beginnen, duurt jarenlang en is veel te duur.

Dus  een keuken vol fouten en spanplafond met nepen en verkeerd opgemeten.

Weet iemand waar Techtend Portugal zijn pvc doeken vandaan haalt. Blijkbaar fabriceert deze fabriek ze zelf niet meer.

Russisch of Chinees misschien?

En hoe zit het dan met de nodige licenties?

Er moeten nog 3 spanplafonds gelegd worden..

We hebben elite 21 000 euro voorschot betaald, veel geld voor een hoop ellende.

We zijn nu op zoek naar nog gedupeerden, en willen mensen waarschuwen  voor deze praktijken.

We danken de  firma Triplaco (maker van de keukenplaten) zij schenken ons ter compensatie drie platen om onze keuken gedeeltelijk op te knappen.

Platen worden verwerkt door andere firma...dus weer kosten

Franny Chinitor

Snepdreef 3

9940 Ertvelde

Alle reacties

0
Verpleger vd bouw
Verpleger vd bouw
2 36 Andere professioneel
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ga eens naar confederatie bouw ivm juridische zaken bel deze eens op indien al op gebeld Zijn nog mogelijke middelen om deze firma te controleren advocaten zoeken achterpoorten voor deze te ontwijken veel betalen en niets terecht brengen Van waar is de firma? er bestaat meldingsplicht bij extreme malafide bouwheren ook software ervan .Er moet eens verandering komen in onze maatschappij .normaal zijn firma s 10 jaar aansprakelijk .tenzij firma s in buitenland.Meestal bij gebreken is er een procedure tenzij firma niet meer bestaat of veranderd van naam en btw nr  dit is niet leuk om kapitaal dat je erin geinvesteerd hebt zo maar kwijt te geraken ,

0
Kris M
Kris M
594 3503 Andere particulier
8 jaren geleden

Toch even eea nuanceren.

Een wettelijk kader dat voorschotten beperkt zou een goede zaak zijn maar het wel de opdrachtgever die er mee akkoord ging...

21.000€ voorschot voor spanplafonds ...  Gangbare prijs is 75-90€/m2 ...  Blijkbaar ook een keuken.   Het is wel aan de opdrachtgever om z n huiswerk te maken.  Ik zal nooit 21.000€ voorschot geven.   

10' jarige aansprakelijkheid ...  Da s enkel coor nieuwbouw onder de wet Breyne en beperkt tot gebreken die de structurele stevigheid van het gebouw betreffen.  Da's niet hetzelfde als 10 jaar waarborg.  10 jaar waarborg op alles is niet realistisch.

@TS :  t Is niet m n bedoeling harteloos over te komen.  Bekijk rationeel de goedkoopste oplossing:  Verlies nemen bij betreffende firma & kosten om t door een ander te laten afwerken versus het dure onzekere resultaat van een gerechtsprocedure.

Als je kiest voor oprie 1 dan wel eerst de huidige aannemer per AS met verwijzing naar kopie per gewone brief eerst nog een redelijke termijn geven om de openstaande werken uit te voeren zoniet verbreking overeenkomst.  Anders riskeer je nog een schadeclaim.  

Als TA of confederatie bouw kan helpen des te beter.

0
Franny
Franny
0 2 Andere particulier
8 jaren geleden

Onze fout, misschien, maar het valt niet af te lezen op en gezicht als ze gaan sjoemelen.

Als het te laat is............ ja, dan ga je alles overlopen en denk je ...had ik moet weten.

Toch  bedankt voor de reacties, daar maak ik werk van na het bouwverlof.

Ik wil echt nog kijken als ik iets kan gedaan worden om de centen van mijn mama's erfenis in ere te herstellen

Mijn man regelt al  het financiele, en wat ook voorafbetalingen betreft daar hadden we geen andere keuze.

Ons was topmatriaal getoond, maar helaas was de uitvoering anders.

Acrylplaten i,p.v. aro lakdeurtjes.

ERC. moest alleen de kasten maken en plaatsen.

Het overige matriaal hadden we zelf aangekocht.

Gelukkig maar.

De blum lades  die ze hebben geplaatst worden ruim vier jaar niet meer geproduceerd weten we nu, van een andere keukenbouwer.

Dus ik denk dat ze stocks opkopen en zo  bijna honderd procent winst draaien.

Op de kap van de consument.

Ik ben beperkt in mijn mogelijkheden om overal te gaan vergelijken.

Beperkingen met lopen door bestralingen.

Trouwens intussen heeft hun advocaat gereageerd en....

Onze advocaat heeft ons aangeraden op hun voorstel in te gaan.

Mijn man vindt dit ook het beste, geen stress meer want er valt toch niks te regelen.

Dat wil zeggen, de boeken sluiten en de nog 20 procent na oplevering, die uiteraard nog niet betaald was houden.

Indien ze verder komen werken vragen ze 2500 euro extra...tc.... dit is echt niet willen.

ERC had een advocaat op ons afgstuurd voor die twintig procent, bij oplevering, terwijl de keuken nog vol fouten zit en er nog 3 spanplafond gelegd moeten worden........wel volkomen onwettig.

Maar toch geschrokken en ook een advocaat genomen en hun gelijk  in gebreke gesteld.

Geen reactie

ERC komt uit Gent

De spanplafonds moeten we dus  nu laten leggen door een andere firma.

En de keuken, moeten we nog even bekijken.

Want dit wordt een dure herstelling.

Ik wil toch andere mensen waarschuwen voor deze firma, want dit is pijnlijk machteloos staan tegen deze praktijken.

0
Franny
Franny
0 2 Andere particulier
8 jaren geleden

Dit is de reactie confederatie bouw.

Ik heb zowat elke instantie gecontacteerd, maar zo te zien ben je als consument machteloos, tegen zulke praktijken.

Ik hoop dat nog niet meerdere mensen in hun val lopen, ze zijn wel gekend als .....bij andere firma's.

Waarom grijpt niemand in.

Dag Mevrouw,

Ik kan u hiermee niet verder helpen.

Als particulier wendt u zich best tot het eigenaarsverbond.

informatie@eigenaarsverbond.be

Met vriendelijke groeten

Juridisch Advies – Adviseur Ondernemingen – Medewerker onthaal, administratie & promotie

T 09 244 45 00 â€¢ F 09 244 45 10 00 â€¢ G 0472 87 36 96
katrien.coorevits@confederatiebouw.be

Tramstraat 59 â€¢ 9052 Zwijnaarde

www.confederatiebouw.be/oost-vlaanderen

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag