6

Chape 3 cm te hoog

Roel123
Roel123
#Fundering · 8 jaren geleden

Wij hebben ons terras laten chappen , echter ligt dit 3cm te hoog waardoor we rekeninghoudend met de tegel veel te hoog komen ten opzichte van de vloerpas binnen.  Is er een mogelijkheid om 3cm chape af te schuren ? Zo ja , is het eindresultaat dan goed en wat geeft dit qua stof ?

Alle reacties

0
Dirk1968
Dirk1968
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Hoi Roel, hoe heb je dit opgelost, heb nl zelfde probleem,

Dirk

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
7 jaren geleden

Aannemer in gebreke stellen en goede uitvoer eisen. Hij moet instaan voor afschuren van de chape, niet jij.

0
Dieter VR
Dieter VR
0 2 Verbouwer
4 jaren geleden

Hier hetzelfde probleem. Wat was je oplossing @Roel123?

0
Aannemer ruwbouw & totaalrenovaties
1 28 Andere professioneel
5 maanden geleden

Beste,

Voor een groter oppervlak chape als deze niet op de gewenste pas hoogte geplaatst is dan het volledig oppervlak gefreesd moeten worden. Met een betonsschuurmachine (deze kunt u bij "Boels" vinden/huren) kunt u elke uitdaging aan en afhankelijk van de dikte van de dekvloer en de samenstelling kan uw gewenste niveau worden bereikt.

Met vriendelijke groeten

Hristov

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Ik snap niet dat als je het laten chappen hebt dat het dan jouw probleem is?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

2024 was het natste jaar ooit en heeft voor heel wat vochtige kelders gezorgd. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.

Lees meer

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.

Lees meer

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag