Weigering renovatiepremie na goedkeuring?
Weigering renovatiepremie na goedkeuring?
1
Wij hebben begin 2016 een oud huis (+- 90j oud) gekocht, waarna de renovatiewerken zijn gestart. Nadat een groot deel van de werken waren afgerond, heb ik de dienst Wonen Vlaanderen een mail gestuurd met de vraag of er reeds eerder een renovatiepremie was toegekend. Deze mail werd verstuurd op een zaterdag. De maandag daarna dacht ik gewoon is te bellen, wat mij makkelijker leek en aan de telefoon werd gezegd dat er 8 jaar eerder reeds een renovatiepremie werd toegekend op ons adres. Zaak gesloten dacht ik, maar de dag erna ontvang ik van de directeur Wonen Vlaanderen een mail dat er geen premie is toegekend op ons adres. Ze spreken elkaar dus tegen. Ik bel hem dus meteen op om dit toe te lichten en vraag om verduidelijking. Aan de telefoon kijkt hij meteen alles nog is uitgebreid na en hij bevestigt nogmaals dat de aanvraag mag doorgaan. Ik werk de renovatiepremie uit en doe de aanvraag via mail begin februari. Nu eind april/begin mei ontvang ik via de post een brief met de melding dat mijn aanvraag is geweigerd vanwege een eerdere uitkering. Ik bel de directeur nogmaals op, voor wat uitleg maar hij zat op de trein en vroeg om een mail te sturen. De dag erop stuurt hij mij terug dat er een administratieve fout is gebeurd in dit dossier en dat dit zal worden rechtgezet. De nieuwe beslissing zal volgen. En uiteindelijk een maand later volgt het finale verdict: geen premie. Klachten indienen erna bij 'wonenvlaanderen' en de 'ombudsdienst' hebben niks geholpen. Ik ben van in begin altijd zeer duidelijk geweest, heb meermaals van de bevoegde personen akkoord gekregen en heb na de goedkeuring van de renovatiepremie andere grote kosten gemaakt met in gedachte dat deze zal worden uitgekeerd, zoals mij is meegegeven. Ik zou hier graag mee verdergaan. 1 - Is dit terecht? En waarom wel/waarom niet? 2 - Hoe moet dit verdergaan gebeuren?
Alle reacties
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?
Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.
Lees meer
3 ontwerpen voor een centrale keuken
De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen