2

Verwarming in renovatie

delphinevdw
delphinevdw
#Verwarming & koeling · 8 jaren geleden

Beste,

Dilemma betreffende verwarming. Beneden leggen we vvw, behalve in de slaapkamer, die later een bureau wordt. 

Boven kunnen we geen vvw leggen. We hebben geen aardgas.

Boven 3 slaapkamers en een badkamer, maar voorlopig werken we dit nog niet af. Eerst de benedenverdieping.

Ik wil graag de meest efficiënte keuze maken. Warmptepomp is reeds uitgesloten.

We hebben een offerte gekregen voor een Daalderop Cubo, zodat we sowieso met twee zones kunnen werken. Ik ben niet 100% overtuigd hiervan. Daarnaast ook een offerte voor een ATAG ketel met twee zones. 

Hebben we per se twee zones nodig? Wat is nu de meest efficiënte vorm van verwarming? Ik wil graag alles op lage temperatuur verwarmen. Is een bijverwarming in de badkamer nodig? Zoja, elektrisch?

Ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn...

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Als je geen aardgas hebt of wanneer het niet mogelijk is om op het aardgasnet aangesloten te worden en je wilt met gas verwarmen dan is propaangas een heel goed alternatief. Over de Atag ketel kan ik niets zeggen wel over de Daalderop je bent niet verplicht om het 2de circuit te gebruiken maar de ketel is ermee uitgerust en kan een kring bedienen van 7 a 8 kilowatt dit kan van pas komen om je slaapkamers en badkamer te verwarmen en dan kan je benedenverdieping appart verwarmt worden . De Daalderop is een ideaal toestel indien je veel warm water nodig hebt.

Mvg Nick 

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Lucht-luchtwarmtepomp: werking, prijs, onderhoud en voordelen

Lucht-luchtwarmtepomp: werking, prijs, onderhoud en voordelen

Van de werking, over de voor- en nadelen, tot het onderhoud en de prijs van een lucht-luchtwarmtepomp: we lijsten alles voor jou op!

Lees meer

CO-vergiftiging vermijden: is jouw woning veilig genoeg?

CO-vergiftiging vermijden: is jouw woning veilig genoeg?

Met de winterkou duikt de stille moordenaar koolmonoxide weer op, waardoor het risico op CO-vergiftiging toeneemt. Hoe kan je jezelf beschermen?

Lees meer

Vloerverwarming opstarten na de zomer: expert geeft advies

Vloerverwarming opstarten na de zomer: expert geeft advies

Tijd om je vloerverwarming weer op te starten na de zomer nu de temperaturen dalen? Vloerverwarmingsexpert Dimitri Vits van Easykit geeft tips.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag