Dank u Chris voor uw reactie
Zoals ik reeds gemeld heb is het skeletbouw in beton. De terrassen voor- en achteraan maken een geheel uit met de vloeren De ramen zijn buitenkant in aluminium, binnenkant in hout. Tot over enkele jaren was het zo dat, indien men dubbele beglazing wou, deze diende geplaatst te worden in de bestaande ramen. Nu mag men nieuwe ramen steken die een gelijkaardig uitzicht hebben als de oude.
Door de constructie van het gebouw zijn er overal koude bruggen.
Isoleren van de kopgevels is gestemd op een vergadering waarop ik niet aanwezig kon zijn door operatieve ingreep; het punt stond ook niet op de agenda en op mijn verzoek werd het op de volgende agenda geplaatst, maar is zonder uitleg voorgesteld als stemming tot bekrachtigen van de vorige stemming.
TOESTAND
Er zijn maar 14 eigenaars die aanpalend zijn en er enig voordeel kunnen uithalen; hoe het op de eerste vergadering voorgesteld is weet ik niet maar volgens mijn echtgenoot is de gevel waarvoor men het zogezegd nodig achtte, in goede staat; de andere gevel werd gewoon bijgenomen om een gezamenlijke betere prijs te bekomen. Men mag stellen dat ongeveer de helft van de 14 aanpalende appartementen NIET OVER dubbele beglazing beschikken.
Er zijn nog andere werken goedgekeurd (bv dakisolatie).
Er zijn ook nog andere werken die zullen moeten uitgevoerd worden (die dringender zijn).
Ik stelde mijn vraag in functie van het volgende:
- de ene eigenaar na de andere verkoopt zijn appartement wegens TE HOGE LASTEN.
- er zijn jonge eigenaars-bewoners waarvoor de lasten te zwaar zullen zijn
- voor de mede-eigenaars geen gevaar te lopen dat zij moeten opdraaien voor de mensen die niet kunnen betalen, is er voor de eigenaars die niet over het nodige kapitaal beschikken een mogelijkheid van toetreding tot een lening bij de bank gestemd.
Ons gebouw bestaat uit 6 kolommen, ik woon in het midden, dus persoonlijk heb ik geen enkel voordeel bij de isolatie van de kopgevels.
Een isolatie van de andere delen later zie ik absoluut niet als een optie (mogelijk? prijskaartje? Zin?)
Graag uw reacties.