2

Verkleuring in marmer mozaïek

pieterr
pieterr
#Badkamer · 8 jaren geleden

recent hebben we onze nieuwe inloopdouche laten bekleden met een witte carrara ( natuursteen, geen imitatie ) mozaïek, en zien dat er donkere vlekken zitten in sommige delen van de muren. In sommige gevallen stemmen die vlekken overeen met de mozaïekmatjes, op andere plaatsen is het eerder een band die over meerdere matjes doorloopt. Discussie gestart met de bouwfirma dat we het zo niet aanvaarden, reactie dat het verder moet uitdrogen, nu gaan ze een verwarmingstoestel plaatsen met de hoop dat het zal weggaan. Ik weet dat marmer oiv langdurige blootstelling aan water verkleuringen kan vertonen, denk maar aan de kring die je kunt krijgen wanneer je een nat glas op een marmer blad zet. Volgens de leverancier zit er vocht in de lijm die de steentjes natmaakt, en verschillen in porositeit zorgen voor dat verschil... de tegeltjes zijn gekleefd op een waterdichte plaat dus volgens die theorie kan het vocht kan maar in één richting weg. Ik heb een foto toegevoegd ter illustratie, een twee/drietal weken na plaatsing genomen. Ik ben niet 100% overtuigd van die uitleg, anderzijds heb ik geen ervaring met hoe lang het mag duren vooraleer eventueel vocht eruit is, als die hypothese klopt. Iemand ervaring ermee ? Ik hoop dat de vochttheorie klopt, anders vrees ik nog veel gezever hierover... als de kleurverschillen inherent in de mozaïek zit dan is ten eerste de plaatser in fout die dit had moeten zien, en ten tweede de leverancier. Gelukkig werken we hier met een bouwfirma, dus de verantwoordelijkheid voor het eindresultaat ligt nog altijd bij hen.

alvast bedankt voor de reacties... !

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/41316/img201710102055459061.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=a2e9e91b6fbe311a39a35b418591de7a

Alle reacties

0
vloerder jp
vloerder jp
74 287 Andere professioneel
8 jaren geleden

De migratie van vocht uit geplaatste natuursteen duurt minstens 3 maand en méér na de plaatsing, afhankelijk van de luchtvochtigheid in de ruimte. 

jp

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dit is de prijs van een nieuwe badkamer: alle kosten op een rijtje

Dit is de prijs van een nieuwe badkamer: alle kosten op een rijtje

Ontdek de prijs van een nieuwe badkamer: met deze tips en prijzen kan je je nieuwe badkamer ontwerpen binnen je budget.

Lees meer

Offerte voor je badkamer? Zo vergelijk je slim

Offerte voor je badkamer? Zo vergelijk je slim

Ontdek alles over een offerte voor je badkamer: prijzen, verborgen kosten, maatwerk, garantie en tips om offertes slim te vergelijken.

Lees meer

Zo kies je de juiste badkamermeubels

Zo kies je de juiste badkamermeubels

Ontdek hoe je de perfecte badkamermeubels kiest binnen je stijl en budget. Met advies voor materialen, afmetingen en tips voor aanschaf en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag