3

Afvoer van grond - wat is gangbare prijs?

DenBoskant
DenBoskant
#Voorbereidende werken · 8 jaren geleden

Wij beginnen volgende maand te bouwen aan onze woning. Hiervoor moet nogal wat grond afgegraven worden. De aannemer schat dat ongeveer 120m³ zal weggevoerd moeten worden. De prijs die hij geeft voor afvoer van de grond is 26 euro/m³ + BTW. Het kraanwerk voor het laden van de vrachtwagens is 70 euro/uur + BTW. Nu vroegen we ons af of dit een gangbare prijs is. 

Van ongeveer 50 m³ zouden we al af geraken bij familie. Wat is de gangbare procedure hiervoor? Wij zouden de transportkosten door 2 delen. Wat zou hiervan de kostprijs zijn? Volgens ons zou dit lager moeten liggen dan die 26 euro/m³.

Graag jullie mening. Alvast bedankt.

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
8 jaren geleden

En al eens gedacht om uw terrein 30-40cm op te hogen ? Je moet dan misschien ook niet zo diep uitgraven (60 cm ipv 100cm?), Behalve de funderingen dan. Persoonlijk vind ik een terrein met huis op straatniveau niet zo mooi. Bij hevige regenval heb je ook een bijkomende zekerheid tegen overstroming. En sorteer de grond volgens de kwaliteit. Voor de ophoging, schraap eerst de bovenste laag apart, aanvullen en terug de oude laag erop.

0
Laurens1993
Laurens1993
0 1 Bouwer
7 jaren geleden

Hey!

Wij starten binnekort met het uitgraven van onze kelder. Bij ons zou er een 200kuub grond weg moeten

In totaal betalen we per camion 100 euro: in deze prijs zit de chauffeur en het stockeren van de grond.

Dit was voor ons de goedkoopste die we konden vinden in de buurt!

Groetjes

Laurens

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.

Lees meer

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag