3

Rechten bij geen afwerking

Le Beir
Le Beir
#Ramen en deuren · 7 jaren geleden

In april 2016 heb ik ramen en buitendeuren besteld. In februari 2017 zijn ze geplaatst maar nog steeds niet afgewerkt. Geen binnenafwerking. Niet dichtgespoten geen deurgrepen.... via een advokaat een brief laten schrijven met zijn  nalatigheden, reeds 95% betaald en nu gebeurt er niets meer. Hij is nog niet failliet. Andere klanten maken hetzelfde mee. Wat kan  ik meer doen zonder dure gerechtskosten want hierop hoopt hij.

Ik ben ten einde raad.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
7 jaren geleden

Vrederechter is helaas de volgende stap (die ook stopt mocht hij failliet gaan). Ik zou "verlies" nemen en t laten afwerken door iemand anders.  t Zal wel meer dan 5% kosten want binnenuitkastingen zijn arbeidsintensief en dus duur.  

Wel - indien de vorige brief dit nog niet deed - een aangetekende tweede brief sturen met kopie per gewone brief om m bv 14 dagen tijd te geven om t te komen afwerken waarna de overeenkomst verbroken wordt en het saldo niet meer te betalen is.  Zoniet riskeer je dat hij die 5% nog claimt (of meer) omdat hij het niet meer mocht komen afwerken.

0
Roger De Muer
Roger De Muer
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Dit lijkt zeer erg op Comfort Ramen BVBA Gent ,heb hetzelfde meegemaakt met hun  na meer dan een jaar nog niet afgewerkt en na veel geknoei laten ze me zitten met slecht geplaatste ramen, beschadigde binnen en buiten muren en laten  ze me weten dat ze het niet meer kunnen afwerken.Ze stellen voor het door iemand anders te laten afwerken omdat ze niet meer bekwaam zijn het te doen en beloven me een belachelijke vergoeding . Maar die vergoeding betalen ze dan niet !

Roger De Muer Halle

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Bescherm je woning met een zonwering voor buiten: werking, soorten en prijs

Bescherm je woning met een zonwering voor buiten: werking, soorten en prijs

Je woning beschermen tegen oververhitting doe je met een zonwering voor buiten. Kies je voor screens, rolluiken of een overkapping? Wij maken je wegwijs!

Lees meer

7 tips om je garage te beveiligen tegen inbraak

7 tips om je garage te beveiligen tegen inbraak

Je garage inbraakproof maken? Kies een geschikte garagepoort en beveilig je garage zorgvuldig tegen inbrekers met deze tips.

Lees meer

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

Kies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag