Rooien van bomen.
Hallo,
Kennen jullie iemand die gratis mijn 12 bomen van ongeveer 10 meter kan komen rooien op mijn aangekochte bouwgrond. Het hout is natuurlijk voor hem/haar.
Bouwgrond is in regio Huldenberg.
Alvast bedankt.
Rooien van bomen.
Hallo,
Kennen jullie iemand die gratis mijn 12 bomen van ongeveer 10 meter kan komen rooien op mijn aangekochte bouwgrond. Het hout is natuurlijk voor hem/haar.
Bouwgrond is in regio Huldenberg.
Alvast bedankt.
Als dit eik of beuk is, en gemakkelijk bereikbaar, ga je kans hebben dat iemand dit wil doen voor het hout. Maar kleine takken, wortels , blad zal dan wel blijven liggen vrees ik.
Is dit wilg, spork of naaldhout dan denk ik dat je een rekening mag verwachten, dit hout is niets waard.
Trouwens , je hebt toch een kapvergunning ? Boetes voor illegale kap zijn zowel voor de opdrachtgever als voor de uitvoerder... en niet van de poes. Momenteel staat de schadeloosstelling voor illegale kap op 7.12 €per vierkante centimeter !!!
Boom met een diameter van 30cm = 706.5cm² dit vermenigvuldig je met de waarde van 7.12€ = 5030,28€ per boom. En daar komen dan nog eens de boetes bovenop.
Voorts het (weliswaar superklein) risico niet vergeten dat je een hobbyboomhakker levenslang (een superhoge) invaliditeit mag uitbetalen als hij onder je bomen sukkelt. Stel een pro aan op offerte (kan in regie zijn) die verzekerd is. Aan mijn bomen komt geen houtkachelstokerkluns. Risico op ongeval is klein maar de gevolgen voor u supergroot. Niet doen dus. Best ook kapvergunning regelen (alhoewel ik dat ook nog nooit gedaan heb voor professioneel neergehaalde kleppers van tot 40m hoog in een verkaveling die burenhinder veroorzaakten ;-)
Boetes: zie hierboven. Kans op actie van een ambetantenaar is klein.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=0e96273b4f29e4ac52d47ce77a342f76)
Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen